مجلس

دولت دراجرای اقتصاد مقاومتی عزم و اراده ای ندارد

دولت با اجرای برخی از بندها نشان داده است که امکان اجرای فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی وجود دارد اما این امر مستلزم این است که دولت‎ها عزم و اراده برای اجرای صحیح این ابلاغیه مقام معظم رهبری داشته باشند.
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار  هفته نامه شما، در خصوص تبدیل شدن ای تی امها به صرافی، گفت: در یک بخش در این گونه عملیاتهای بانکی میتواند موثر باشد چراکه کار بسیاری از مردم را در داخل و کار بسیاری از دانشجویان در خارج را تسهیل خواهد کرد.

وی افزود: اگر بتوانیم با این اقدام ایرانیان در داخل اقدامات ریالی انجام دهند و در خارج از کشور تسویه ارزی انجام دهیم، اقدام مثبتی است.

نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت تصریح کرد: نمایندگان از اقداماتی که به نفع مردم از سوی دولت صورت میگیرد که روند اقدامات مردم را تسهیل کند استقبال میکنند.

وی در ادامه با طرح سوالی مبنی بر این که نرخ ارز در ای تی امها با چه نرخی انجام میپذیرد؟ گفت: مشخص نبودن نرخ مشخص درعملیاتهای بانکی و ارائه ارز از ای تی امها مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد و اگر ای تی امها بخواهند جایگزین صرافیها شوند باید نرخ ارز آزاد شود و اجرای این امر بانک مرکزی واجب کرده تا هرچه سریع ارز را تک نرخی و سفره چند نرخی بودن ارز را جمع کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اذعان کرد: با تک نرخی شدن ارز میتوان تسهیلات بهتری در اختیار مردم قرار داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اذعان داشت: دولت در بودجه سالیانه سهم نفت را به یک سوم کاهش داده است و مجلس با دولت در این زمینه توافق کردند و بر اساس این توافق بودجه سالا 95 کل کشور تدوین شد این روند و اجرا همان دسته اول اقدامات دولت در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی است.

نماینده کرمان و راور در ادامه به اقتصاد دانش بنیان اشاره و اظهار داشت: در دسته دوم اقدامات دولت در اقتصاد دانش بنیان مطلوب نیست اما از لحاظ اهمیت میتوانیم بگوییم تا حدودی اقدامات دولت در این بخش قابل قبول بوده است.

به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی در دسته سوم حضور سهم دولت در اقتصاد میباشد که وضعیت ما نسبت به گذشته بهتر که نشده بلکه بدتر هم شده است.

وی با اشاره به 24 سرفصل اجرای اقتصاد مقاومتی، افزود: دولت اگر 24 سرفصل محورهایی که از سوی مقام معظم رهبری مشخص شده در کشور اجرایی کند می توان با قاطعیت بیان کرد که اقتصاد مقاومتی را درکشور اجرا شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: دولت با اجرای برخی از بندها نشان داده است که امکان اجرای فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی وجود دارد اما این امر مستلزم این است که دولتها عزم و اراده برای اجرای صحیح این ابلاغیه مقام معظم رهبری داشته باشند.

وی افزود: اگر می گوییم دولت باید سهم خودش را از اقتصاد کم کند به معنای این است که دولت در یک شرکت از هزار مدیر خود بگذرد و این کار سختی است.

https://shoma-weekly.ir/dqjWTu