مجلس

دولت به قوانین جدید جمعیتی تمکین نکرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اقدام موثر و ملموسی از سوی دولت در راستای تحقق سیاست‌های کلی جمعیت دیده‌ نمی‌شود و برای الزام دولت جهت اجرای قوانین افزایش جمعیتی بهتر است قوانین مربوط در مجلس اصلاح و سختگیرانه‌تر شود.
لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به اجرایی نشدن سیاست‌های کلی جمعیت بیان کرد: مجلس در راستای سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از سوی رهبر انقلاب قوانین تشویقی در قالب طرح به تصویب رسانده، همچنین نسبت به لغو قوانین کنترل و تنظیم جمعیت اقدام کرده اما دولت نسبت به اجرای قوانین توجه کافی نداشته است.

وی افزود: سیاست‌های جمعیتی بنای رفیعی است که از طراحی تا اجرای آن مراحل گوناگون پیش‌بینی شده که بی‌توجهی به اجرای آن در آینده بر رشد و پیشرفت کشور تأثیرات منفی به جا خواهد گذاشت.

افتخاری اظهار داشت: اقدام موثر و ملموسی از سوی دولت در راستای تحقق سیاست‌های کلی جمعیت دیده‌ نمی‌شود و برای الزام دولت جهت اجرای قوانین افزایش جمعیتی بهتر است قوانین مربوط در مجلس اصلاح و سختگیرانه‌تر شود.

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: علاوه بر الزام دولت، منابع مورد نیاز برای افزایش جمعیت نیز باید از سوی دولت تعبیه و به میزان لازم به دستگاه‌ها ارائه شود، متاسفانه در سال‌های گذشته نه‌تنها به قوانین تمکین نشده بلکه اعتباری هم برای این منظور در نظر گرفته نشده است.

https://shoma-weekly.ir/AKXCO7