مجلس

دولت به جای ژست سیاسی لایحه بدهد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر هریک از مسئولان دولتی حرف و نظری را برای عملی کردن مطرح می کنند باید در مجلس که قانون گذار اصلی است آن را مطرح کنند.
عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار صبریه اظهار داشت: مسئولان دولتی هر حرفی که در مورد تغییر قانون می زنند باید در قالب لایحه در مجلس شورای اسلامی مطرح کنند.

وی افزود: قوانین اسلامی مربوط به حوزه خانواده در راستای حفظ و حرمت این نهاد بنیادی تعیین شده است.

مصری در خصوص سخنان اخیر برخی از مسئولان دولت یازدهم ادامه داد: عده ای شعار لغو برخی حریم ها و ارزش های اسلامی را سر می دهند. این در حالی است لغو ارزش ها، حریم خانواده را تهدید می کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای به سایر شعار های دوران اصلاحات اشاره کرد و افزود: در سالهای گذشته برخی شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را سر می دادند که امروز شاهد تبعات منفی آن هستیم به صورتی که بنیاد خانواده تک فرزندی بسیار آسیب پذیر است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید داشت: قانونگذار مجلس شورای اسلامی است و قائدتا تعداد زیادی از افراد حاضر در مجلس روحانیون و متشرعان کشور هستند. علاوه بر نمایندگان مجلس، شورای نگهبان نیز بر اسلامی بودن قوانین مصوب تاکید دارد.

وی تصریح کرد: مسئولان نقاد و سخنران نیستند و در برابر هر حرفی که می زنند مسئول هستند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر هریک از مسئولان دولتی حرف و نظری را برای عملی کردن مطرح می کنند باید در مجلس که قانون گذار اصلی است آن را مطرح کنند.

مصری همچنین به اظهارات مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان مبنی بر ساماندهی زنان روسپی و خیابانی اضافه کرد: مسئولان باید بدانند که با افراد عادی متفاوت هستند و هر نوع اظهار نظری را مبنی بر تغییر و یا ایجاد قانون نباید مطرح کنند.

این مسئول به اظهارات جنجالی و چندباره اخیر معاونت رئیس جمهور در امور بانوان اشاره کرد و اضافه کرد: اگر دولت هر موضوعی را مدنظر دارد باید لایحه آن تهیه شود و در مجلس به صورت رسمی مورد بررسی قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اظهار نظرها بیش تر ژست های سیاسی است.

وی تاکید داشت: اگر دولت برنامه ای را در مورد خانواده در نظر دارد، بهتر است این برنامه در راستای استحکام خانواده، کاهش مسائل اجتماعی مبتلا به آن و حفظ حریم خانواده باشد.

https://shoma-weekly.ir/7eiJ3j