مجلس

دولت بلاتکلیفی بازار سرمایه را پایان دهد

بیکاری در جامعه و ظرفیت بیکار ما در حوزه صنعت و خدمات آزاد آزار دهنده است؛ بلاتکلیفی بازار سرمایه ما آزار دهنده است، وضعیت نابسامان در بازار پولی ما که به خاطر نوسانات تصمیم گیری که در حوزه سود بانکی تحمیل به بازار می‌شود، آزار دهنده است. این‌ها همه کار را سخت کرده است.
اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با کاهش رشد تورم تا پایان سال اظهار داشت: رشد تورم تک رقمی نخواهد شد. البته منظور سخن اخیر ریاست جمهوری در رابطه با کاهش تورم نقطه به نقطه است. چون در بحث تورم کلی، این نرخ تورم دو رقمی خواهد ماند. اما در آمارنقطه به نقطه این احتمال وجود دارد که ما نسبت بین سال گذشته در ماه به خصوصی با امسال در‌‌ همان ماه، این تفاوت را شاهد باشیم. ولی از نظر کلی طبعا این رشد تک رقمی نخواهد شد.

این کارشناس مسایل اقتصادی در زمینه ضرورت ایجاد بستر برای بهبود فضای اقتصادی گفت: شاخصهای اقتصادی ما چند وجهی است بر هم خیلی موثرند. وقتی ما مدیریت هزینه میکنیم یعنی هزینهها را کم میکنیم پروژههای ما کمتر فعال میشوند و هزینهای نمیشود، خود به خود رویکرد تورم پایین میآید. زیرا خود به خود تقاضا برای محصولات پایین میآید و وقتی تقاضا کم شود، خود به خود به سمت کاهش تورم پیش میرود. اما از طرفی بخش عرضه باید اضافه شود، یعنی دولت بایستی منابع خود را برای خروج از رکود در دستور کار قرار دهد.

وی تصریح کرد: بیکاری در جامعه و ظرفیت بیکار ما در حوزه صنعت و خدمات آزاد آزار دهنده است؛ بلاتکلیفی بازار سرمایه ما آزار دهنده است، وضعیت نابسامان در بازار پولی ما که به خاطر نوسانات تصمیم گیری که در حوزه سود بانکی تحمیل به بازار میشود، آزار دهنده است. اینها همه کار را سخت کرده است.

جلیلی در ادامه خاطر نشان کرد: اما همه ما باید با تلاش و اراده دولت برای دست یابی به اهداف مورد نظر گام برداریم. بحث رونق و تحرک بخشی به حوزه تولید و رشداقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد. البته این اهداف قابل تحقق است منوط به اینکه تیم اقتصادی دولت و مجموعه بخش خصوصی و فعالین اقتصادی ما، همه هم گام با هم در جهت تحقق اهداف پیشگام شوند.

وی ادامه داد: اعتماد مردم تا حدودی به فضای کسب و کار موجود بالا رفته است. امیدوارم هم از منابع مردمی و هم منابع بخش خصوصی به عنوان فعالین در حوزه اقتصادی و دولت برای تحرک بخشی به حوزههایی که هم اکنون بیکار هستند، بتواند اهداف را محقق کند. که این امر موجب خوشحالی همه ماخواهد شد. که تورم کاهش یابد و چرخه تولید، بخش عرضه محصولات، رونق اقتصادی و تولید، ایجاد شغل و فعال شدن پروژههای عمرانی زیرساختی مهیا شود و فعال شود. انشاالله دولت به خصوص تیم اقتصادیشان بتوانند در جهت اهداف برنامه خود موفق باشند.

نماینده مردم مسجد سلیمان در پایان تاکید کرد: مجلس هم به عنوان بخشی از ظرفیت این نظام که هم نگران معیشت مردم و رشد اقتصادی آینده کشور است، در مسیر راه را برای این حرکت عظیم هموار خواهد کرد.

https://shoma-weekly.ir/kUcuXi