مجلس

دولت با بالا بردن نرخ ارز پول به دست می‌آورد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در دوران بی‌پولی بازار ارز را متوقف می‌کنیم، ارز را بالا می‌بریم و پول به دست آمده را برای فعالیتهای عمرانی به خزانه می‌بریم و این کار به معنی فعالیت اقتصاد نیست.
مراسم روز بسیج دانشجویی روزدوشنبه ۲ آبانماه با حضور مسئولین لشکری و کشوری، خانوداه های شهید دانشجوی مدافع حرم، ریاست و اساتید دانشگاه ها، دانشجویان بسیجی دردانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و با سخنرانی عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مجلس و عباس اخلاقی مسئول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در دانشگاه آزادکرمانشاه برگزار شد.

مصری، عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیج در مقابله با نفوذ باید چراغ راه باشد، افزود: استکبار برای نفوذ فرهنگی شاخص‌هایی را در جامعه مدنظر قرار می‌دهد تا جایگزین فرهنگی آنها را برای جامعه تعریف کند که این شیوه نفوذ حتی ممکن است با ورود چهره‌های هنری و علمی به کشور و الگو قراردادن آنها باشد.

مصری با بیان ویژگی های اساسی بسیجیان گفت: بسیج به یک الگو تبدیل شده است که هم نقش تربیتی دارد و هم می تواند اثر گذار باشد.

وی افزود: بسیج نماد اقتدار، فرهنگ، قدرت وسازندگی است و هر نیازی که در کشور به وجود آمد بسیج برای رفع آن تلاش کرد. بسیج شکل نیست بلکه محتوا است.

نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت افزود: بسیجی مظهر ایمان ، عشق، آگاهی، حفظ استقلال ملی ، غرور ملی است و ما شاهد آن بوده و هستیم که اگر قرار است دفاعی شود، دانشجویان بسیجی شهدای مدافع حرم می شوند .

مصری با اشاره به اینکه بسیج در دورانهای مختلف از دوران جنگ تحمیلی تا فتنه ۸۸ حضور فعال داشته است، اظهار کرد: مجاهدت وابسته به زمان و مکان خاصی نیست و در هر عرصه‌ای که ولایت لازم بدانند باید حضور داشته باشیم .

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نفوذ مهمترین موضوع در مسئله سیاسی و امنیتی پسابرجام است، افزود : مقام معظم رهبری چندین بار در بیانات خود درباره مسئله نفوذ هشدار داده‌اند که نفوذ پیچیدگی‌هایی دارد و در صورت عدم جلوگیری از رخنه، اثرات مخربی متوجه جامعه ما خواهد بود .

مصری پس از موضوع نفوذ در ابعاد سیاسی و فرهنگی، وضعیت اقتصادی را مهمترین اولویت در نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و گفت: در داخل مردم از وضعیت اقتصادی راضی نیستند و این در حالی است که دولت هنوز ظرفیتهای موجود درباره طرحهای اقتصادی را در کشور ایجاد نکرده است.

وی با بیان اینکه کنترل تورم با رکود فرساینده وضعیتی بسیار خطرناک است،‌ خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی تنها جلوی تزریق پول گرفته شده ولی با این وجود نیز نقدینگی خیلی بالاتر رفته است. از دولتی با ادعای سابقه و تجربه، انتظار ایجاد تحولات اقتصادی می‌رود که تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نسخه شفابخش فعالیتهای اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، گفت: اگر کشوری دارای سرطان اقتصادی باشد با نسخه اقتصاد مقاومتی مشکلات آنها رفع می‌شود و مقام معظم رهبری در دو سال گذشته اقتصاد مقاومتی را بارها تبیین کرده‌اند.

مصری وجود مشکلات اقتصادی را به‌دلیل عملکرد روبنایی دانست و افزود: سیستم‌ها و نظام بانکداری فرسوده و خراب است و این نظام بانکداری به هیچ عنوان نمی‌تواند سبب افزایش تولید و تحرک اقتصادی شود.

وی با بیان اینکه امروزه کشور دارای بدترین نظام اداری است، گفت: ۲۰۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای سال ۹۴ در مجلس تصویب شد که ۱۷۱ هزار میلیارد تومان از این اعتبار برای هزینه‌های جاری دولت یعنی حقوق و دستمزد اختصاص می‌یابد و تنها ۳۵ هزار میلیارد تومان به فعالیتهای عمرانی اختصاص داده می‌شود.

مصری با اشاره به اینکه تنها ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی تخصیص داده شده در بودجه امسال محقق می‌شود، گفت: در دوران بی‌پولی بازار ارز را متوقف می‌کنیم، ارز را بالا می‌بریم و پول به دست آمده را برای فعالیتهای عمرانی به خزانه می‌بریم که این به معنی فعالیت اقتصاد نیست.

وی با بیان اینکه کل نیروهای دولتی ایالات متحده ۸۰۰ هزار نفر در برابر ۳۵۰ میلیون نفر جمعیت است، اظهار کرد: در آمریکا از هر ۴۰۰ نفر یک نفر کارمند دولت است ولی در ایران از هر ۲۶ نفر یک نفر کارمند دولت است و براین اساس تمام درآمد فروش نفت صرف حقوق کارمندان دولت می‌شود.

مصری با بیان اینکه تولید در سایر کشورها انجام می‌شود و کشورما به بازار مصرف تولیدات دیگران تبدیل شده است، بیان کرد: از سوی دیگر ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که این میزان کالای قاچاق سبب اضافه شدن ۴.۵ میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهها به خیل افراد بیکار می‌گردد.

عبدالرضا مصری عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه به مسئله برجام اشاره کردند و گفتند: مهمترین بحث و چالش، بحث برجام بود. دیدگاه های مختلف و تحلیل های مختلفی بر برجام بود.

مصری گفت: حضرت آقا فرمودند سیاست خارجی ما معطوف به دولت ها نیست سیاست خارجی تصمیمی است که نظام می گیرد. بعد ایشان نرم دلی و همزبانی دولت را مطرح کردند و در سه یا چهار جا فرمودند به تیم مذاکره کننده اعتماد دارم اما هیچگاه نگفتند که به آمریکا اعتماد دارم.

نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت خاطر نشان کرد: شورای عالی امنیت ملی بدون تایید مقام معظم رهبری قابل قبول نیست.

مصری تصریح کرد: امریکا به برجام پای بند نخواهدبود اما ما نباید آن را رد کنیم. اگر ما رد می کردیم آمریکا همه ابزارها و تمام قدرت رسانه ای که در اختیار داشت را علیه ما به کار می برد.

وی در ادامه با توجه به وجود صنایع موشکی، دفاعی و خط قرمزهای مقام معظم رهبری گفت: مسئله برجام براساس دفاع هسته ای است و ربطی به بازدید از دفاع نظامی ندارد . مقام رهبری فرمودند مسئله پس از برجام ازخودبرجام مهمتر است- خوی استکبار ستیزی آمریکا بر همگان آشکار است

نماینده مردم کرمانشاه افزود: نفوذ فرهنگی با وجود تابلو و پرچم نیست آنها شاخص هایی را برای شما تعریف می کنند بعد به شما الگو می دهند و هرچیزی که داخل الگو نباشد نفوذ فرهنگی است .

وی با بیان اینکه پیش مقدمه برجام مذاکرات سال گذشته نبوده بلکه در موقعیت‌های مختلف خط‌مشی‌هایی توسط نظام برای مذاکرات ترسیم می‌شد، گفت: راه‌های رد برجام، تأیید، سکوت در برابر آن و تعیین شروط برای برجام در مقابل مجلس وجود داشت که در انتها شرایطی برای برجام تعیین شد تا دست دشمن برای دوران بعد از برجام بسته شود.

https://shoma-weekly.ir/StoULd