مجلس

دولت با ارئه کارت الکترونیکی مانع کمبود کالاهای اساسی شود

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به دنبال جراحی اقتصادی است، ما ضمن‌ حمایت از دولت در اجرای طرح تحول اقتصادی نگران معیشت مردم هستیم لذا مسئولان امر باید بن‌کالا و کارت الکترونیکی را در اختیار مردم قرار دهند تا به‌راحتی بتوانند نسبت به خرید کالاهای اساسی اقدام کنند و در این زمینه کمبودی نداشته باشند.
نماینده مردم علیآبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز دولتی عامل رانت و فساد بود، گفت: جراحی اقتصادی ضروری بود و باید به دولت فرصت دهیم تا برنامههای خود را اجرایی کند.

رحمتالله نوروزی با اشاره به اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانهها در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی یکی از دغدعههای ما بود و بارها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق در این باره به دولت تذکر دادیم و عنوان کردیم که گرانی و تورم دیگر برای مردم مورد قبول نیست.

وی با بیان اینکه معیشت مردم به ویژه اقشار آسیبپذیر دغدغه رهبر معظم انقلاب است، افزود: دولت به دنبال جراحی اقتصادی است، ما ضمن حمایت از دولت در اجرای طرح تحول اقتصادی نگران معیشت مردم هستیم لذا مسئولان امر باید بنکالا و کارت الکترونیکی را در اختیار مردم قرار دهند تا بهراحتی بتوانند نسبت به خرید کالاهای اساسی اقدام کنند و در این زمینه کمبودی نداشته باشند.

نماینده مردم علیآبادکتول در مجلس شورای اسلامی ارز ۴۲۰۰ تومانی را رانت زا و فسادزا خواند و یادآور شد: متاسفانه برخی به واسطه ارز ترجیحی با تشکیل شرکت های سوری بهره های زیادی می بردند و این جراحی اقتصادی ضروری بود، خوشبختانه دولت سیزدهم پای کار آمد و با حذف ارز ترجیحی، جراحی اقتصادی را آغاز کرد و باید به دولت فرصت دهیم تا با مهار تورم برنامه های خود را اجرایی کند.

https://shoma-weekly.ir/4yk47M