مجلس

دولت اوباما از توافق با ایران بیشترین سود را خواهد برد

آن‌ها پذیرفتند که باید روبه روی ما پای میز مذاکره بنشینند و اگر مذاکرات به توافق برسد، از این دستاورد خود آن‌ها بیشترین بهره برداری را خواهند کرد.
با توجه بینتیجه ماندن مذاکرات در مسقط و روند مذاکرات و اتخاذ سیاستهای یک بام و دوهوای آمریکاییها، کهگاه دستی برای توافق و همکاری به سوی ایران دراز میکنند وگاه ایران را به تروریست بودن متهم میکنند و دایما ملت ایران را تهدید میکنند، این فرض را که آیا آمریکاییها تمایلی به توافق دارند یا امتیازگیری بیشتر را پر رنگتر میکند. خدایی سوری؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این رابطه اظهار داشت: آمریکاییها تمایل بسیاری دارند تا در این رابطه به توافقی دست یابند، چون تنها دستاورد دولت اوباما بعداز ۸ سال ریاست جمهوری فقط میتواند همین امر باشد. اما آنها یک کاری را با جار و جنجال شروع کردند، تا بتوانند یک روزی از این موضوع منافع و سود خود را تامین کنند و یک امتیازاتی را برای خود در سطح بین الملل کسب کنند.

وی افزود: آنچه مهم است که حقانیت جمهوری اسلامی ایران پای میز مذاکرات به اثبات رسیده است، اینکه ایران از اول مذاکرات را ترک نکرده است، آنها باید بتوانند با
فضا
سازی جدید مذاکرات پیش ببرند. ما که از درون آمریکا مطلعیم که آنها به جد خواستار مذاکره بودند و هستند. چرا که در سطح وزیر خارجه با ما در پشت درهای بسته مذاکره میکنند؟! اینها‌‌ همان کسانی هستند که زمانی هم که به طور کامل روابط قطع شده بود به صورت غیر مستقیم وارد مذاکره میشدند ولی الان به صورت مستقیم وارد عرصه شدهاند، چرا که قدرت ایران را دریافت کردهاند.

سوری با اشاره به سخنان اخیر اوباما اظهار کرد: به نظر میرسد که این سخنان بیشتر لافهای سیاسی است که برای پاسخگویی به افکار عمومی و مردمی خود انجام میدهند تا در داخل آمریکا بین احزاب سیاسی و هم پیمانانشان و کشورهای دیگر حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی تاکید: به هرحال آنها پذیرفتند که باید روبه روی ما پای میز مذاکره بنشینند و اگر مذاکرات به توافق برسد، از این دستاورد خود آنها بیشترین بهره برداری را خواهند کرد. چرا که دولت دمکراتها و اوباما دستاوردی از نظر سیاسی و مسایل مهم بین المللی برای کشورش نداشته و در مقایسه با دولتهای قبلی آمریکا حرفی برای گفتن ندارد لذا تلاش دارد تا این توافق صورت گیرد. دولت اوباما مدعی است و تنها حرفش این است که من از تسلیحات هستهای ایران به سمت نظامیگری جلوگیری کردم.

خدایی خاطر نشان کرد: این در حالی است که اوباما خود میداند که ما مطابق فتوایی که داریم، چیز پنهانی نداریم و ساخت سلاح هستهای از نظر شرع برای ما جواز ندارد. اما وی برای آنکه بتواند امتیازاتی در داخل کشورش هم بدست آورد و یک کار ماندگاری هم داشته باشد؛ این سخنان را برای دلخوشی هم پیمانان، احزاب داخلی و رژیم صهیونیست بیان میکند. اما پشت درهای بسته این سخنان متفاوت است.ای کاش دولت آمریکا با ملت خود صادقتر بود.

وی در رابطه با سیاست ایرانیها در قبال این سیاست دوگانه آمریکاییها گفت: سیاست ایران در برابر این سیاست دوگانه این است که به هرجهت ایران منافعی دارد که آنها را پیگیری میکند و ما هم تا کنون حرفمان همین بوده است که این فعالیتهای هستهای ما، صلح آمیز است و برابرقوانین بین الملل قادر به ادامه آن هستیم. ملت ایران و دنیا بدانند که اگر ما به دنبال مسئله غیر صلح آمیز بودیم، پای میز مذاکره نمیآمدیم. ما هیچ گونه وقت کشی نکردیم و زمان را از دست ندادیم و از روز اول تا الان حضور داشتیم زیرا چیزی برای پنهان کردن نداریم. ما باید حقانیت خود را به اثبات برسانیم، آنها به دنبال این هستند که کشور ما را هم مانند کره و جاهای دیگر کنند و با تحریکاتی ما را از جامعه جهانی جدا کنند ولی ما در چهار چوب قوانین بین المللی هستیم و حضور داریم و از منافع خود دفاع میکنیم و به توافقات خود تاکنون پایبند بودهایم، در حالی که آنها صادقانه عمل نکردند.

https://shoma-weekly.ir/IDulmo