مجلس

دولت اقدامات اساسی بخش اقتصاد را کلید نزده است

عبدالرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در آستانه یک سالگی عمر دولت یازدهم در گفتگو با شما به بررسی عملکرد دولت در این مدت پرداخت. وی معتقد است که دولت یازدهم در رابطه با مسائل اقتصادی آن طور انتظار می رفت، اقدامات اساسی را کلید نزده است و تغییرات محسوسی در این رابطه مشاهده نکرده ایم و مسئله بیکاری هنوز یکی از معضلاتی که وجود دارد ، وامید است باتدبیر دولت این مشکل مرتفع شود.

عبدالرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در آستانه یک سالگی عمر دولت یازدهم در گفتگو با شما به بررسی عملکرد دولت در این مدت پرداخت. وی معتقد است که دولت یازدهم در رابطه با مسائل اقتصادی آن طور انتظار می رفت، اقدامات اساسی را کلید نزده است و تغییرات محسوسی در این رابطه مشاهده نکرده ایم و مسئله بیکاری هنوز یکی از معضلاتی که وجود دارد ، وامید است باتدبیر دولت این مشکل مرتفع شود.

وی افزود: البته دولت یازدهم تا حدودی در مهار تورم موفق بوده است و توانسته تورم را کنترل و از افزایش آن جلوگیری کند. اما در ارتباط با اشتغال و سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی حرکت محسوسی از سوی دولت مشاهده نشده است، ضمن اینکه قوانین مصوب خوبی چون قانون هدفمندی یارانه ها، قانون حمایت از تولید ، قانون پرداخت تسهیلات بانکی و قانون برنامه پنجم توسعه و .. در زمینه پویایی اقتصاد داریم اما با کمی و کاستی اجرا می شود.

ثروتی با اشاره رکود طرحهای عمران در این مدت گفت: طرحهای عمرانی در این دولت به حالت رکود درآمده است درحالی که در دوره قبل با اوراق مشارکت و پرداخت سهام به نوعی طرحهای عمرانی فعال بود ولی الان مسکن شهری و روستایی متوقف شده است و نشانی از کارهای عمرانی در جامعه نیست. میزان تخصیص تجهیزات عمرانی کم است و هزینه های جاری دولت زیاد شده است اما میزان تخصیص اعتبارات استانی کم است.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد تغییراتی که در دولت انجام شد نیز بیشتر جنبه سیاسی داشت تا بر اساس شایسته سالاری. علت کثرت سئوال نمایندگان از وزرا، حاکی عدم اجرای قانون است و وزرا نتوانستند نظر نمایندگان را کسب کنند .

ثروتی در رابطه با عملکرد دولت در مسائل فرهنگی گفت: در این دولت متاسفانه در رابطه با مسائل فرهنگی حرفهایی زده می شود که بهتر است دولت محترم در این زمینه بیشتر اهداف امام و مسیر امام را مورد تاکید قراردهد و بر حفظ وحدت جامعه کوشا باشد. چنانچه که رهبری هم فرمودند، این جامعه با مبارزه به دست آمده است و با مبارزه هم حفظ خواهد شد.

وی افزود: خوشبینیهایی که به خارج از مرزها وجود دارد، در بعد فرهنگی یک آسیب است. امیدواریم دولت به این موضوع توجه داشته باشد که استکبار جهانی از اساس با اعتقادات اصیل اسلامی مخالفند و همواره به دنبال براندازی نظام ما بوده، لذا نباید در برابر آنها سادهلوحانه برخورد کنیم و باید هوشیار باشیم.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: البته ارتباط با دنیای بیرون لازم و ضروری است ولی با در نظر گرفتن سه اصل عزت، حکمت و مصلحت ارتباط ها برقرار باشد و تعامل داشته باشیم. اما گاهی جملاتی از دولت یازدهم شنیده می شود که حاکی از
خوش
بینی است، که به نظر میرسد برای حفظ وحدت داخل و اتحاد در مبارزه نباید این جملات بیان شود.

وی با اشاره به تفاوتهای ایدئولوژیکی در تفکر غرب با اسلام و تضاد این دو تفکر با یکدیگر اظهار داشت: تفکر غرب با تفکر اسلامی ما در تضاد فاحشی است، زیرا هرکجا فساد و تروری است رد پای آمریکا و اروپا دیده می شود و آنها در اسلام ستیزی خود استوارند. لذا ما بایستی هوشمندانه و با وحدت اسلامی در عرصه فرهنگ گام برداریم.

وی ادامه داد: دولت نباید گروههای مذهبی جامعه که دغدغه فرهنگ اسلامی را دارند، تندرو و افراطی خطاب کند چرا که این ظلم و جفا در حق این مردم است. وجود این افراد جامعه برای تداوم فرهنگ اصیل اسلامی لازم و ضروری است. ما فرهنگهای لیبرالیستی و فرهنگ غربی را مورد توجه قرار دهیم و درصدد گسترش آن از طریق روزنامه و مجله و جراید داشته باشیم .

ثروتی در پایان اجرای سیاستهای کلی سلامت را به عنوان یکی از نکات مثبت دولت نام برد و اظهار داشت: توجه به بهداشت و درمان یکی دیگر از نکات مثبت دولت یازدهم است که اجرا شده است، اما در بسیاری از موارد فعالیت های دولت جنبه های مثبت آن زیاد مطروح نیست. انشاالله باید منتظر ماند تا این که ببینیم دولت عزم ملی برای اجرای عدالت در استانها خواهد داشت یا نه؟ فعلا یک بی برنامگی بین فعالیتهای استانها مشاهده می شود. عدم یک برنامه اقتصادی و عدم برنامه جهت اتمام پروژه ها و طرحها و رکود فعالیت اقتصادی وجود دارد ما هنوز چشم اندازی از رونق اقتصادی را شاهد نیستیم. برخلاف اظهارات مسئولین که معتقدند رونق اقتصادی ایجاد شده هنوز ما شاهد چنین رونقی در جامعه نبودیم امید است با تلاش جدی دولت اقدامات و گام های مثبتی برداشته شود .

https://shoma-weekly.ir/59VCXA