مجلس

دولت از ظرفیت کشور استفاده مناسب نمی کند

اسدالله بادامچیان: مجمع تشخیص مصلحت نظام تحت مدیریت و نظارت مقام معظم رهبری است .

اسدالله بادامچیان در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : همان طور که قبلا بنده در مقالات خود آورده‌ام. کشور را با قانون اداره می کنند. اما قانون همه جا پاسخگو نیست بلکه گاهی مصلحتها و ضرورتها ایجاب می کند که حتی در موازین شرعی و در موازین قانونی در یک مدت محدودی ضرورتا و مصلحتا نادیده گرفته شود. در نظام جمهوری اسلامی برای این موضوع مصلحت، مجمع تشخیص مصلحت نظام است و ضرورت هم به عهده ولی فقیه عادل است. مجمع تشخیص مصلحت نظام تحت مدیریت و نظارت مقام معظم رهبری است .
وی در گفت و گو با هفته نامه شما خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری این بار یک بحثهای کاربردی و کارشناسانه عمیقی را مطرح فرمودند. برخی نکات بسیار مهم بود مانند اینکه با مسایلی که مغایرت با شرع دارد،حتما این نباشد که با اکثریت یک رای تصویب شود بلکه یک اکثریت قابل توجه ای باشد به اضافه آنکه زمان و مکان و موقعیت و شرایط آن را مشخص نمایند .
رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس هشتم تصریح کرد: در این دوره ایشان تغییراتی در این مجموعه دادند و افراد جدیدی وارد مجموعه شدند. خواست ایشان این مسئله بود که همه در جلسات مجمع شرکت کنند و فعال باشند . امیدواریم که رئیس جمهور که دوره قبل شرکت نمی کردند در این دوره در جلسات مجمع فعال شرکت بکند.همانطور که در دیدار با رهبری شرکت کرد و به آقای هاشمی تبریک سال نو را گفتند، حال اختلاف سلیقه‌ها و اختلاف دیدگاهها برجای خود محفوظ ولی وقتی که ولی امر کسی را در مسوولیتی قرار می دهد، دیگر نمی توان خودمان اجتهاد بکنیم و در آن مسوولیت حضور پیدا نکنیم. امید است مجمع تشخیص مجمع نظام در این دوره هم یک کارنامه درخشانی از خود باقی گذارد.  
همچنین بادامچیان با بیان لایحه قانون تجارت و نحوه رسیدگی به آن اظهار داشت : با توجه به سفارشات مقام معظم رهبری و لزوم توجه به امر فضای کسب و کار و اشتغال در مجلس هشتم این مهم مورد توجه نمایندگان بود. در مجلس در این زمینه خیلی خدمت انجام شد . منتهی متاسفانه دولت برخی از آنان  را نتوانست اجرا بکند، به علت آنکه برنامه ریزان این ذهنیت همراهی را ندارند و یا عادت گذشته است و از طرفی مدیریتهای اقتصادی آن کاربرد لازم را در این زمینه ها ندارند. از طرف دیگر آن سرمایه گذاری رئیس دولت که باید در این زمینه کار بکند کمتر از آن ظرفیت کشور و خواست مقام معظم رهبری است.
وی افزود :طبیعی است در این اختلاف سلایق و افتراقات گوناگون یک مقدار آنچه که صد در صد است پیش نرود ولی بالاخره باید درصد پیشرفتها بیش از 50 درصد باشد. به همین دلیل ما در مجلس هم در جهت کارگران ، رفع موانع کسب و کار طراحی کردیم و هم در جهت تعاونیها کار کردیم یعنی قانون تعاونی را باز نگری کردیم . همچنین در زمینه مقررات واردات و صادرات در بودجه هر سال این مسئله یک بحث جدی شد.در خصوص صندوق توسعه ملی و اختصاص بخشی از ذخایر ارزی برای تولید غیر دولتی و بخش خصوصی و مردمی را پیگیری کردیم که این امر کار بسیار مهمی بود. در رابطه با مسائل گوناگون بیمه و رفع موانع کشاورزی و در منابع طبیعی و مشکلات زمین و....کار کردیم . از این رو می توان گفت مجلس کار های بسیار مهمی را انجام داده است .
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات مجلس در این راستا قانون تجارت است که این برنامه در مجلس هفتم تقدیم مجلس شده و مجلس در این زمینه کار کرده و حدودا 1200  ماده  و 200تبصره دارد که این چیز کمی نیست و این حاصل کار چند ساله است و به همین علت به صورت یک طرح به مجلس داده شده است که سه‌شنبه گذشته متاسفانه دولت می‌خواست استرداد کند. اگر این امر به دست دولت می‌رسید معلوم نبود چه زمانی به مجلس آورده شود که مجلس با این امر مخالفت کرد و قانون تجارت را نگاه داشت. بدیهی است در مجلس نهم مطرح می شود و نظرات دولت و مجلس آینده لحاظ خواهد شد.ما هم با توجه به فراکسیون موتلفه که در مجلس هشتم و نهم حضور داریم امیدواریم که ان‌شاءالله بتوانیم در مجلس نهم هم استفاده کنیم از دوستانی که در فراکسیون بوده‌اند ودر فراکسیون کار کرده‌اند و در دوره نهم رای نیاورده‌اند مانند آقایان دکتر مفتح، ادیانی راد و دوستان دیگر و آنان که رای آوردند مانند آقای قوامی و آقای ثروتی و بعضی از دوستان دیگر ان‌شاءالله استفاده کنیم امیدواریم این قانون در دسترس قرار گیرد و تجارت ما یک تجارت جهانی مطلوبی شود . 

https://shoma-weekly.ir/Gv2hlm