مجلس

دولت اراده‎ای برای اجرای برنامه‎های اقتصادی ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: شاید پژوهش‏ها و جمع بندی‏هایی که در مرکز تحقیقات استراتژی مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شده اشتباه بوده است که امروز روحانی از آن پژوهش‎ها استفاده نمی کند و یا این که اراده ای برای اجرای پژوهش های انجام شده در دولت وجود ندارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: شاید پژوهش‏ها و جمع بندی‏هایی که در مرکز تحقیقات استراتژی مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شده اشتباه بوده است که امروز روحانی از آن پژوهشها استفاده نمی کند و یا این که اراده ای برای اجرای پژوهش های انجام شده در دولت وجود ندارد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به عدم توانایی دولت جهت استفاده از شرکت‏های دانش بنیان در اقتصاد طبق پژوهش‏های مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما، گفت: شاید پژوهش‏ها و جمع بندی‏هایی که در مرکز تحقیقات استراتژی مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شده اشتباه بوده است که امروز روحانی از آن پژوهشها استفاده نمی کند و یا این که اراده ای برای اجرای پژوهش های انجام شده در دولت وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: اگر پژوهش هایی که در آن زمان انجام شده مطلوب بوده امروز که فرصت و بستر و ظرفیت اجرای آن در کشور فراهم آمده است، ضرورت داشت تا روحانی آن پژوهش‏های مفید به حال جامعه را در کشور اجرایی می‏کرد.

دلیگانی، عدم اجرای پژوهشهای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را نوعی فرار از مسئولیت از سوی روحانی برشمرد و گفت: از آنجایی که همه میدانند 98 درصد اختیارات بودجهها فرایندها و مسئولیت در قوه مجریه و برعهده رئیس جمهور است و وی قدرت مانور دارد و هر آنچه را که در راستای تصمیم گیری در جهت رفع مشکلات کشور و گشایش اقتصادی دارد می‏تواند اجرایی کند اما عدم اجرا به معنای این است که دولت ارادهای در این زمینه ندارد.

این نماینده مردم شاهین شهر در مجلس بیان کرد: هرچهارسال یکبار انتخابات برای این در کشور برگزار می‏شود که اگر رئیس جمهوری نتواند آنچه را که برای مردمش بیان کرده اجرایی کند به مردم فرصت داده شود تا به کارنامه رئیس جمهور رای مثبت یا منفی دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این مطلب که دو اشکال اساسی بر دولت وارد است، گفت: دولت همه فرصتها و تخم مرغهای خود را در سبد برجامی گذاشت که نتیجه آن را خود آقای رئیس جمهور و افرادی که به مذاکرات امید بسته بودند، اعتراف کردهاند که با شکست مواجه شده است و همه قول‏هایی که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به دیگران داده بودند که با پذیرش برجام تحریم ها برداشته خواهد شد بی نتیجه ماند.

وی به اشکال و انتقاد دوم بر دولت اشاره کرد و افزود: دولت سعی کرد تمامی اشکالات را به دولت قبلی منتسب کند و با گذشت چهار سال از عمر حضور در پاستور هنوز روحانی برای مردم بجای این که به سوالات پیش آمده جواب دهد، انشا میخواند ومی گوید در واقع همه این مسائل مربوط به دولت قبل است.

https://shoma-weekly.ir/TLHV5b