مجلس

دولت ادعای خود مبنی بر انتقادپذیری را عملی کند

روح الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن، با اشاره به شرایط امنیتی منطقه بر لزوم دوری مسئولین از ایجاد فضای متشنج در جامعه، اظهار داشت: با توجه به مشکلات امنیتی زیادی که در منطقه خاورمیانه داریم. همچنین مسایل و مشکلاتی که در افغانستان، عراق، سوریه و غزه وجود دارد تا جبهه مقاومت در منطقه را از بین ببرند، لذا کشور ما نیز از این آسیب‌ها بی‌نصیب نخواهد ماند و به نوعی تهدید می‌شود.
روح الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن، با اشاره به شرایط امنیتی منطقه بر لزوم دوری مسئولین از ایجاد فضای متشنج در جامعه، اظهار داشت: با توجه به مشکلات امنیتی زیادی که در منطقه خاورمیانه داریم. همچنین مسایل و مشکلاتی که در افغانستان، عراق، سوریه و غزه وجود دارد تا جبهه مقاومت در منطقه را از بین ببرند، لذا کشور ما نیز از این آسیبها بینصیب نخواهد ماند و به نوعی تهدید میشود.

وی افزود: از طرفی در داخل کشور مردم، با مشکلات معیشتی، اقتصادی و اشتغال مواجه هستند. همچنین شرایط خاص در حوزه مذاکرات هستهای را داریم، به طوری که این موضوع در شورای امنیت ملی کشور مورد تعقیب است. با توجه به این وضعیت مسئولین به ویژه رئیس جمهور به عنوان مقام دوم در کشور نباید سخنانی را بیان کند که جامعه دچار التهاب شود.

عباسپور ادامه داد: رئیس جمهور محترم خود بیان داشتند که در شرایطی به سر میبریم که دشمن در دنیا اسلام هراسی و شیعه هراسی و ایران هراسی را در دستور کار خود قرار داده است ولی از طرفی هم تعامل هراسی. یعنی عملکرد مخالفین سیاسی خود را در داخل نظام را که وابستگان به نظام هستند را با ردیف مخالفین خود در آمریکا و اسرائیل قرار میدهند و تحلیل میکند که این بحث بدی است.

وی افزود: واقعیت این است که ما همه در داخل یک کشتی نشستهایم. اگر درون این کشتی ضایعهای ایجاد شود، همه را غرق میکند. امروز سکاندار اجرایی کشور بعد از مقام معظم رهبری به دست ریاست جمهور است. متاسفیم که ریاست جمهوری به جای آنکه کشتی را در مسیر درست هدایت کند آن را به امواج میسپارد. این شیوه غلط است.

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: رئیس جمهوری که از اخلاق مداری و قانونمداری و تحمل سخن میگوید، چرا به گفته خود عمل نمیکند. رئیس دولت با حضور در دبیرستان دخترانه اعلام میکند که از من انتقاد و گلایه کنید اما در حوزه خواص و سایرین، متاسفانه گاهی افراد را بیسواد میخواند و گاهی جهنمی! گاهی آنها را بزدل سیاسی و ترسو میداند. اگر روزی بخواهیم عدم شجاعت را تعبیر کنیم و مصداق بیابیم، در مباحث هستهای در حوزه دولت قابل تفسیرتر است تا در حوزه اصولگرایی و مخالفین دولت. وی افزود: در مجلس نیز برای حل مشکلات مردم، ما بنا را بر تعامل با دولت قرار دادهایم. اما دیده شده که دولت خلاف آن عمل کرد. به عنوان مثال زمانی که درخواست اصلاح بودجه ۹۲ را داشت، به
درخواست دولت از صندوق توسعه ملی ۶ درصد اجازه برداشت برای فایناس داده شد در صورتی که این اجازه به دولت قبل داده نشد. عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: همچنین دولت در خواست کرد که بودجه عمرانی را برای حقوق و مزایا و دستمزد استفاده کند، در این مورد هم مجلس خود را خلعیت می
کند و نقش نظارتی خود را ضعیف میکند ولی اختیار را به دولت میدهد تا در این حوزه راحتتر کار کند؛ ولی برعکس دولت ۵۲ هزار میلیارد تومان یارانهها در حوزه انرژی در لایحه به مجلس میآورد. مجلس با ۴ هزار میلیارد تومان شیب آن را کاهش میدهد که شیب تندتر نشود. بعد متاسفانه رئیس جمهور در مصاحبه اعلام میکند که شیب ۷۰ در صدی را مجلس داشت ودولت آن را ۵۰ درصدی کرد، در صورتی که دولت خود آن مبلغ را داد! این مطالب ناصوابی است.

وی خاطر نشان کرد: دولتی که خود را دولت
راست
گویان معرفی کرده است و دولت قبل را به دروغگویی مطرح میکند، زیبنده رئیس جمهور نیست که در راس هرم اجرای کشور قرار دارد، این گونه رفتار کند. خصوصا ایشان ملبس به لباس روحانیت هستند و باید مسایل اخلاقی را بیش از همه رعایت کنند و تحمل داشته باشند. به نظر میرسد علی رغم مانور دولت بر کاهش تورم در جامعه توفیقات نداشته است خصوصا که با افزایش رکود مواجه هستیم لذا این موجب میشود توپ ناکامی خود را در زمین دیگران بیندازد.

https://shoma-weekly.ir/0IMmno