مجلس

دولتمردان باید سخنان کامرون را به چالش می‌کشیدند

با توجه به شرایط سازمان ملل توقع بود که مقامات جمهوری اسلامی ایران در برخی از موارد، با مواضع شفاف‌تر برخورد کنند، خصوصا انتظار بود درباره سخنان نخست وزیر انگلیس نسبت به ملت ایران که دولت مردان خیلی شفاف‌تر موضع می‌گرفتند و سخنان انگلیس را به چالش می‌کشاندند.
رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود از سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهور به نیویورک اظهار داشت: به طور کلی سفر رئیس جمهور به نیویورک دارای جنبههای مثبت و خوبی بود. خصوصا که وی برخی از سیاستهای آمریکا را در خاورمیانه به نقد کشاند و حرکتهای آمریکا را که ناشی از خوی استکباری خودش در حمله به عراق و سوریه داشته است، به چالش کشاندند، که این مواضع جای تقدیر دارد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر با اشاره به مواضع خصمانه انگلیس در سازمان ملل گفت: البته با توجه به شرایط سازمان ملل توقع بود که مقامات جمهوری اسلامی ایران در برخی از موارد، با مواضع شفافتر برخورد کنند، خصوصا انتظار بود درباره سخنان نخست وزیر انگلیس نسبت به ملت ایران که دولت مردان خیلی شفافتر موضع میگرفتند و سخنان انگلیس را به چالش میکشاندند. البته سخنگوی وزارت خارجه آنها را مورد نقد قرار دادند اما باید به این نقد خیلی جدیتر ورود پیدا کنند، چون حرکت دولت انگلیس در سازمان ملل نسبت به دولت جمهوری اسلامی ایران بسیار غیر منصفانه و خارج از ادب سیاسی بود.

صابری ادامه داد: مواضع رئیس جمهور در رابطه با دفاع از حقوق هستهای ایران بسیار جالب بود و قابل تقدیر است؛ ملت ایران هم همین مواضع را از دولتمردان خواستار است، که از خطوط قرمز منافع کشور ایران دفاع شود که رئیس جمهور به صور ت شفاف اشاره کرد و جای تشکر دارد.

https://shoma-weekly.ir/CZD3SB