مجلس

دور شدن مسئولان از ارزش ها واهداف جشنواره فیلم فجر

از زمان پایه گذاری جشنواره فیلم فجر تا کنون حرکت های ارزشمندی را از سوی فیلمسازان شاهد بودیم اما کم‌کم مشاهده می کنیم که مسئولان این جشنواره از اهداف اولیه آن دور شده اند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از زمان پایه گذاری جشنواره فیلم فجر تا کنون حرکت های ارزشمندی را از سوی فیلمسازان شاهد بودیم اما کمکم مشاهده می کنیم که مسئولان این جشنواره از اهداف اولیه آن دور شده اند.

محمد اسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما، در مورد سلیقه ای رفتار کردن مسئولان جشنواره فجر در انتشار آثار ارسالی فیلمسازان، گفت: معتقدم جشنواره فیلم فجر نباید از اهداف اصلی خود زاویه بگیرد چرا که این جشنواره یکی از اقدامات بسیار ارزشمند است که در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان نهادینه شده است.

نماینده مردم تبریز آذر شهر و اسکو در خانه ملت ادامه داد: جشنواره فیلم فجر جایگزین بسیار مناسبی در جهت فرهنگ سازی و سالم سازی فضای فرهنگی جامعه در قبال فیلم های مبتذلی که در بعد از انقلاب تولید و به عرصه نمایش گذاشته می شد گردید.

سعیدی در ادامه به هدف تشکیل جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و بیان داشت: جشنواره فجر برای این موضوع در کشور تشکیل شد تا افراد متعهدو دلسوز این نظام و جامعه و مستعد که در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی را پیدا نمی کرند که استعداد خود را در هنر هفتم به منصه ظهور بگذارند، پایه ریزی شد.

وی تصریح کرد: از زمان پایه گذاری جشنواره فیلم فجر تا‌‌کنون حرکت های ارزشمندی را از سوی فیلمسازان شاهد بودیم اما کم کم مشاهده می کنیم که مسئولان این جشنواره از اهداف اولیه آن دور شده اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به دور شدن مسئولان از ارزش واهداف جشنواره فیلم فجر گفت: وظیفه مسئولان ارشد وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی است تا از دور شدن جشنواره از اهداف اصلیش جلوگیری کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت مجلس ادامه داد: اجازه مانور ندادن به فیلمسازان ارزشی در جشنواره فیلم فجر همچون «امپراتور جهنم» ساخته شیخ طادی» از سوی مسئولان کار پسندیده ای نیست و می بایست نسبت به این رفتار تجدید نظر کنند.

وی گفت: حامیان فیلم های مذهبی -ارزشی معتقد نیستند که در جشنواره فیلم فجر می بایست تنها فیلمهای ارزشی و مذهبی ارائه شود بلکه معتقدند این جشنواره فرصتی است تا تمام فیلمسازان متعهد و دلسوز که مشکلات و موضوعات مردم راکه در نظر دارند تا در قالب هنر هفتم منعکس کنند در این جشنواره عرض اندام کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ذی نفعان حاضر در جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: در برخی از زمینه‌‌ها مشاهده می کنیم که یک جریان خاص در تلاش است تا نگذارد جنشواره فیلم فجر در راستای اهداف اصلی خود هدایت شود و ضرورت دارد تا تصمیم گیران نسبت به این افراد موضع درست قانونی بگیرند.

سعیدی در خاتمه گفت: وظیفه مسئولان مراقبت و نظارت بر حسن اجرای امور و آثار فیلمسازان در جشنواره فیلم فجر است چراکه غفلت مسئولین باعث شده تا مصیبتهایی که امروز در عرصه فرهنگ با آن مواجه هستیم بر سر ما بیاید.

https://shoma-weekly.ir/kmuueo