مجلس

ده تذکر به مجلس

رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس تأکید فرمودند؛ وقتی یک مسئولیتی به ما می‌دهند، عرصه آن مسئولیت، عرصه وظیفه اساسی ما است و باید برویم دنبال و سعی کنیم که کاری کنیم که به وظیفه الهی خودمان عمل کرده باشیم. و تعبّد ما، اخلاص ما، عمل ما، عمل صالح ما باید تأمین کننده وظیفه الهی باشد.

حمیدرضا ترقی- رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی که آخرین دیدار این دوره نمایندگان دوره نهم محسوب می‌گردد 9/3/94 نکات مهمی بیان فرمودند که باید در یکسال باقی مانده عمر این مجلس مورد توجه و عمل نمایندگان محترم قرار گرفته و درسی برای آیندگان باشد.

عمل به وظیفه الهی

هر چه مسئولیت انسان در نظام جمهوری اسلامی مهمتر باشد به تعبیر مقام معظم رهبری مورد خطاب این جمله ملائکه است که: (نحن اولیائکم فی الحیوه الدنیا و فی الاخره) ما همه در دنیا با شما هم پیوند و همدستیم، هم در آخرت، لذا هر چه مسئولیت انسان سنگین‌تر باشد به ایمان و تعبّد و عمل صالح بیشتری نیاز است. و اولین وظیفه متوجه انسانهای مسئول در جامعه اسلامی؛ ایجاد ارتباط و اتصال محکم‌تر با خدای متعال، ایجاد بندگی خالص‌تر و بهتر است.

رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس تأکید فرمودند؛ وقتی یک مسئولیتی به ما می‌دهند، عرصه آن مسئولیت، عرصه وظیفه اساسی ما است و باید برویم دنبال و سعی کنیم که کاری کنیم که به وظیفه الهی خودمان عمل کرده باشیم. و تعبّد ما، اخلاص ما، عمل ما، عمل صالح ما باید تأمین کننده وظیفه الهی باشد.

فرصت باقی مانده

1- راه حرف زدن با خدا را از دعای شعبانیه یاد بگیرید

2- یکسال دیگر از عمر نمایندگان مانده برای خدمت و پاسخگویی

از فرصت چهارساله نمایندگی تنها یکسال دیگر باقی مانده که باید در این یکسال ضمن انجام وظایف نمایندگان مجلس پاسخگو باشند که چه کرده‌اند؟ باید تلاش کرد، کارکرد و زحمت کشید. در این فرصت باقی مانده باید برای خدمت به جامعه و مردم استفاده کرد و قدمی برداشت.

چهار توصیه

1- رفتار نمایندگان متأثر از علل انتخابات نباشد.

با توجه به اینکه امسال سال انتخابات است و نمایندگان خود را برای انتخابات دوره بعد آماده می‌کنند باید مراقبت شود که از انجام وظیفه نمایندگی باز نمانند و معیار مخالفت با وزرا یا نطق قبل از دستورشان تأثیرگذاری روی انتخابات مجلس شورای اسلامی نباشد.

2- در تدوین قانون برنامه ششم دچار بی عرصگی نشوید

رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین برنامه ششم توسعه بر اساس سیاستهای مصوب و ابلاغی برنامه را از مهمترین وظایف سال آخر دوره این مجلس دانسته و نمایندگان را از آفت بی حوصلگی در تدوین و تصویب برنامه برحذر داشتند و تأکید نمودند. این برنامه برای پنج سال آینده کشور قانون وضع می‌کند و خیلی مهم است.

3- تعامل با دولت داشته باشید

رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون موضوع تعامل با دولت نکات دقیق و ظریفی را بیان فرمودند که قابل توجه است:

الف) دولت مسئولیت میدان‌داری را در اجرا بعهده دارد.

ب) رفتارقوی و خوب و موفق دولت موجب حرکت خوب دیگر دستگاهها می‌شود

ج) تعامل دولت و مجلس مظهر همدلی است

د) لازمه تعامل ادب و حسن ظن و نیک گمانی به طرف مقابل است نه خوش باوری و فریب خوری

ه) با سوء ظن و متهم کردن تعامل حاصل نمی‌شود

و) با گروکشی و اهانت و نگاه سلطنت مآبانه تعامل حاصل نمی‌شود.

بنابر این برخوردهای چند وقت اخیر بعضی از نمایندگان با دولت و تیم مذاکره کننده مورد تأیید رهبر معظم انقلاب نیست.

4- اقتصاد مقاومتی را کلید حل مشکلات کشور بدانیم

مقام معظم رهبری باور به سیاستهای اقتصادی مقاومتی بعنوان کلید اصلی حل مشکلات کشور را لازمه همدلی بین قوا دانستند و با تأکید بر اینکه تقویت تولید داخلی ستون فقرات این اقتصاد است از اقدام مجلس در برداشتن موانع تولید تقدیر نمودند.

معظم له عقیده دارند که اگر تولید در داخل تقویت شده و از ظرفیتهای داخلی به معنای حقیقی کلمه استفاده شود حل مسائل بیرونی از جمله هسته‌ای آسان خواهد شد.

ده تذکر

مقام معظم رهبری در این دیدار چند تذکر مهم را هم به نمایندگان داشتند که توجه به آن مهم است.

1- گره هسته‌ای با تقویت درونی باز می‌شود.

2- مسائل ما با آمریکا و صهیونیسم و گردن کلفت‌های اقتصادی جهان تنها موضوع هسته‌ای نیست و سریال‌های دیگری مثل حقوق بشر در انتظار است که همگی با تقویت داخلی حل می‌شود.

3- مجلس اجراء کسری برنامه اقتصاد مقاومتی را در برنامه و بودجه 95 پر کند.

4- کمبود منابع مالی دولت باید از طریق صرفه جویی و تقسیم و توزیع منابع داخلی را با اولویت تأمین کنند.

5- انضباط مالی درتمام قوا و دستگاهها باید مورد توجه قرار گیرد.

6- مواضع مجلس نهم در خصوص مبانی اصلی نظام و انقلاب اسلامی قابل قبول و مثبت و بعضاً کاملاً پیشرفته است.

7-شاکله مجلس شورای اسلامی باید مبنای مرتفع مواضع اصولی باشد.

8- اگر مجلس روی مواضع امام و انقلاب بایستد در پرتگاه هولناک نظام سلطه فرو نمی‌غلتیم.

9- در مورد مسائل هسته‌ای مواضع ما همان مواضع علنی است.

10- برادران مذاکره کننده مشغولند و عرق می‌ریزند انشاءالله بر همین مواضع پافشاری می‌کنند.

مجموع تذکرات دهگانه فوق نه تنها راهکار عبور از موضوع هسته‌ای و دیگر مشکلات پدید آمده توسط استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد، بلکه حل مشکل تحریم اقتصادی را میسر ساخته و مجلس را برای همیشه در رأس امور کشور و دارای نقش تعیین کننده در مسائل مهم و سرنوشت‌ساز کشور حفظ خواهد کرد. امیدواریم در آینده نیز مجلس تراز انقلاب توسط مردم انتخاب و فعال شود.

https://shoma-weekly.ir/n4Th8J