ویژه

دهن کجی به ارزش ها، جایگاه دولت را تنزل خواهد داد

معاونت امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی درباره دهن کجی به ارزش ها در مراسم دولتی هشدار داد.
معاونت امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی درباره دهن کجی به ارزش ها در مراسم دولتی هشدار داد. معاونت امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی در نامه ای سرگشاده به رییس جمهور، با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ 29 فروردین برای تقدیر از ستادهای نوروزی، نسبت به دهن کجی به ارزش های اسلامی، هشدار داد. متن نامه به این شرح است:
جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد
رییس محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
به استحضار می رساند براساس اخبار منتشر شده، قرار است جشن بزرگی برای تقدیر از خدمات ستادهای تسهیلات سفرهای نوروزی توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری روز 29 فروردین در ورزشگاه آزادی برگزار گردد. اصل انجام تقدیر و تشکر یک ارزش است که مورد تأیید و تأکید می باشد. اما برگزاری تجمع بزرگی با این کیفیت که هزینه های هنگفت آمد و رفت و پذیرایی و برنامه های دیگر را به دنبال دارد، در شرایط نامناسب اقتصادی که امروز بر کشور حاکم است، چه توجیه منطقی می تواند داشته باشد؟! بدیهی است که این اقدام اسراف و از مصادیق منکر و یک حرکت غیرارزشی است.
از طرفی براساس شنیده ها، قرار است که در این جشن بزرگ، برنامه هایی چون رقص محلی و اجرای موسیقی آزاد و برخی برنامه هایی که مغایر شئونات اسلامی است، برگزار شود. تقدیر و تشکر از خدمتگزاران مردم شریف، گرچه خود یک ارزش محسوب می شود، اما پذیرفته نیست که برای انجام یک عمل ارزشمند، رفتارهای غیرارزشی و غیرشرعی صورت پذیرد. در شرایطی که فضای جامعه در غم ایام فاطمیه محزون و به رایحه حضور پیکرهای شهدای والامقام دفاع مقدس معطر است، برگزاری تجمعی بزرگ که مغایر با ارزش های اسلامی و آرمان شهداست، چه توجیهی دارد؟! قطعا در این مراسم که متولی آن دولت محترم می باشد، دهن کجی به ارزش ها، جایگاه دولت را تنزل خواهد داد.
معاونت امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی براساس تکلیف شرعی، با استناد به اصل نصیحه لائمه المسلمین از جنابعالی انتظار دارد ضمن جلوگیری از تکرار چنین مراسم پرهزینه­ و غیرضروری نسبت به رعایت موازین شرعی و شئونات نظام مقدس جمهوری اسلامی در این مراسم  دستور مقتضی صادر فرمایید.
همچنین پیشنهاد می شود برای موارد مشابه در آینده، به جای برگزاری مراسم و صرف هزینه های گزاف، هدایایی مناسبی تهیه و توسط مسئولان محلی اهدا شود.
توفیق روزافزون جنابعالی را در خدمت خالصانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف و آگاه ایران از درگاه پروردگار مسئلت دارد.
معاونت امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی

https://shoma-weekly.ir/xEqXvQ