مجلس

دنیا می داند که اسرائیل جرات حمله به ایران را ندارد

تهدیدهایی که از مدتها قبل آمریکا و اسرائیل مبنی بر حمله به ایران به راه انداخته‌اند یک جنگ روانی است.

روح الله عباسپور عضو فراکسیون  حزب موتلفه اسلامی در رابطه با تهدیدهای اسرائیل مبنی بر حمله نظامی به ایران گفت : تهدیدهایی که از مدتها قبل آمریکا و اسرائیل مبنی بر حمله به ایران به راه انداخته‌اند یک جنگ روانی است. در واقع آنها خود می دانند که قدرت حمله به ایران اسلامی  را ندارند‌، بر فرض انجام این مسئله‌؛ اسرائیل از تمام جهات مورد هجمه قرار خواهد گرفت و از طرفی با مخالفتهایی از سوی کشورهای دنیا مواجه خواهند شد و هم ایران اسلامی پاسخ محکمی به آنها خواهد داد.
نماینده مردم بوئین زهرا تصریح کرد : از طرفی هم اسرائیل می داند که قدرت و قابلیت نظامی جمهوری اسلامی ایران چه از لحاظ روحیه مردم و چه به لحاظ تسلیحات نظامی بسیار بسیار بالا است . آنها خود واقف بر قدرت موشکی ایران هستند که از ناحیه  ایران و چه از ناحیه حزب الله که خط مقدم ایران محسوب می شود  مورد حمله قرار خواهند گرفت. آنها دیده اند هنگامی که ایران مسأله را بیان می‌کند اینها یک بازی سیاسی صرف نیست و جنبه تخریبی و روانی ندارد بلکه جنبه عملی دارد .
وی در ادامه گفتگو خود با اشاره به اظهارات شیمون پرز و سیاستمداران غربی مبنی بر ضعف اسرائیل در مقابل ایران عنوان کرد : بنده اخیرا مطلبی را در رسانه‌های صهیونیستی که حاوی اظهارات شیمون پرز مطالعه کردم؛ که  شبها هم که من می خوابم مداو م به این فکرهستم که اگر ما مورد حمله موشکی ایران قرار بگیریم چه اتفاقی برای اسرائیل خواهد افتاد . مطلب دیگر آن است که دنیا به مسئله واقف است که اسرائیل جرات حمله به ایران را ندارد و اگر چنین شود؛  پاسخ محکمی را از ایران اسلامی  دریافت  خواهد کرد. همچنین مسوول سیاستهای راهبردی روسیه و جهان اسلام اظهار کرد‌ه هنگامی که پوتین به اسرائیل سفرکرد در آنجا بحثی صورت می گیرد که با توجه به وضعیت فعلی سوریه و درگیری های آن ، پس چرا اسرائیل به سوریه حمله نمی کند ؟ آنها چنین پاسخ داده بودند که اگر چنین شود ما با ایران در سوریه رو در رو می شویم . البته قصد بنده از بیان این موضوع این است آنها حتی وحشت دارند که شاید در سوریه با ایران مواجه شوند و در مقابل ایران بیاستند حال در نظر بگیرید آنها بخواهند با ایران به طور مستقیم وارد جنگ شوند. مسئله دیگر آن است که حتی برخی از  کارشناسان سیاسی اسرائیل با اظهار حمله به ایران هم مخالفند زیرا بیان می کنند این بیانات حالت امنیتی برای اسرائیل  ایجاد می کند.
عباسپور عضو کمیسیون صنایع با بیان شرایط داخلی اسرائیل در مقایسه با ایران  تصریح کرد : باید توجه داشت که شرایط داخلی اسرائیل با ایران بسیار متفاوت است. کسانی که در سرزمینهای اشغالی زندگی می‌کنند با مردم ایران متفاوتند، مردم ایران در طول این سی و سه سال درجنگ هستند. حال این جنگ نظامی ویا جنگ نرم بوده است که به صورت شبیخون فرهنگی و یا در زمینه اقتصادی بوده. مردم ما با توجه به اعتقادات دینی و بحث شهادت طلبی وعرق ملی توان ایستادگی خود را در این عرصه به منصه ظهور رسانده‌اند. اما کسانی که در سرزمینهای اشغالی زندگی می‌کنند متعلق به آن سرزمین نیستند و آنجا یک سرزمین اشغالی است و یهودیان را از جای جای دنیا جمع کرده اند وبه  فلسطین آورده‌اند ومردم آنها علقه‌ای به آن سرزمین و خاک ندارند‌، لذا اگر کوچکترین حمله ای صورت بگیرد و پاسخ محکمی از ایران دریافت کنند‌، مردم آنها در کمترین فرصت سرزمین فلسطین را تخلیه خواهند کرد و به کشورهای خودشان پناه خواهند برد و اسرائیل دچار یک تزلزل و آشوب خواهد شد. آنها با روحیه مردم ایران آشنا هستند . بالاخره ایران اسلامی کوتاه نخواهد آمد . البته به اعتقاد بنده این اتفاق صورت نخواهد پذیرفت و صرفا بیان حمله به ایران جنبه روانی دارد .

https://shoma-weekly.ir/hwGc1W