ویژه

دلیل استواری موتلفه اسلامی اتکا به پایه مرجعیت است

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با دبیر کل و جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در سخنانی گفت: حقیقت آن است که موتلفه اسلامی از جمله حزب‌هایی است که امتحان خود را پس داده است.

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با دبیر کل و جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در سخنانی گفت: حقیقت آن است که موتلفه اسلامی از جمله حزبهایی است که امتحان خود را پس داده است.

این مرجع تقیلد شیعیان با بیان اینکه حزب موتلفه اسلامی طی سالهای طولانی، قبل و بعد از انقلاب توانسته است مسیر خود را ثابت نگاه دارد و تغییری در آن ندهد بیان داشت: این افتخار بزرگی برای این مجموعه است و دلیل استواری موتلفه اسلامی اتکا به پایه محکم مرجعیت شیعه است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به جامعیت دین مبین اسلام یادآور شد: دستورات اسلام تنها به عبادات فردی منحصر نبوده بلکه برای تمام زندگی بشر برنامه ارائه کرده است به طوری که مسائلی که در قوانین امروزی مهم پیش بینی نشده در آیات و روایات مشاهده و وجود دارند.وی با تأکید بر اینکه هیچ مسئلهای وجود ندارد که طبق موازین فقهی پاسخی برای آن وجود نداشته باشد، گفت: باید با اتکا به مبانی دینی خودمان با اشکالتراشان و دشمنان که اسلام را مورد حمله قرار میدهند مقابله کنیم.این استاد برجسته حوزه علمیه قم بر ضرورت حمایت از دولت در شرایط فعلی تأکید کرد و گفت: البته این به این معنی نیست که موارد ضعف را نگوییم و به انتقاد سازنده نپردازیم.وی خاطر نشان کرد: حزب موتلفه اسلامی خطرات و تهدیدات را درک کرده و همین امر از گزارشی که دبیرکل محترم داد مشخص است. چاره کار حل ریشهای مسائل است تا در شرایط کنونی غرق در ارزشهای مادی غربی نشویم! هدف ما باید حفظ تقویت ارزشهای الهی و معنوی باشد هر چند این کار هزینههایی برای مراجع تقلید و عموم دارد.آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود جریان تکفیری را تهدیدی برای جهان اسلام دانست و افزود: واژگونه جلوه دادن اسلام خطری است که این گروهها در پی دارند و اسلام که دینی سراسر محبت است را با چهرهای خشن در جهان معرفی کردهاند.

وی با تاکید بر اینکه این نوع تفکر را باید ریشهکن کرد، اظهار داشت یا باید تکفیریها را توجیه کرد و یا اینکه آنها را منزوی کنیم تا عظمت اسلام محفوظ بماند.

https://shoma-weekly.ir/u5wBev