مجلس

دشمنان داخلی و خارجی به دنبال کاهش مشارکت مردم هستند

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا: اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی بدین لحاظ است که این انتخابات سرنوشت ریاست جمهوری آینده را می تواند مشخص بکند

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا عضو فراکسیون موتلفه اسلامی در رابطه با انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاباتی که پیش رو داریم یکی از انتخابات‌های مهم و تأثیرگذار در روند سیاسی کشورمان است. این اهمیت بدین لحاظ است که این انتخابات سرنوشت ریاست جمهوری آینده را می تواند مشخص بکند و گروهها و شخصیتهای سیاسی یک توجه ویژه ای به این انتخابات و نتیجه آن دارند و لذا از نگاه داخلی این اثر را می تواند داشته باشد. از جهت بین المللی و شرایط منطقه ای ما بعد از تحولات یکی – دو سال اخیر؛ جریان انحراف، جریان فتنه؛ اولین انتخاباتی است که برگزار می کنیم و هم نگاه بیرونی و شرایط داخلی ایجاب می کند که این انتخابات با مشارکت حداکثری و با حضور گسترده مردم برگزار شود و مقدماتی که در دست اجراست چنین دورنمایی را تصویر می کند که انشاءالله شاهد مشارکت خوب مردم باشیم و در یک فضای رقابتی سالم بتوانیم انتخابات را برگزار کنیم. وی در ادامه با اشاره به توطئه های دشمنان افزود: اگر چه هم آمریکا و کشورهای غربی و هم عناصر وابسته به دو جریان فتنه و انحراف اینها تلاش می کنند که مسایلی به وجود آورند که در نتیجه این مسایل، از مشارکت مردم کاسته شود و زمینه را فراهم کنند که عناصر مورد نظرشان را در بدنه نظام وارد کنند و نفوذ کنند. ولی با بصیرت و آگاهی که در مردم وجود دارد و به خصوص رهنمودها و ارشاداتی که از ناحیه مقام معظم رهبری داشتیم و در آینده خواهیم داشت این امیدواری را در ما ایجاد می کند که انشاءالله انتخابات آینده هم با مشارکت خوب مردم و هم در فضای آرام و دور از تنش های سیاسی برگزار شود.
سبحانی نیا عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان رقبای اصولگرایان در عرصه انتخابات مجلس خاطر نشان کرد: فضای عمومی جامعه یک فضای مثبتی است، نگاه و امید مردم به جریان اصولگرا است که این جریان بتواند مشکلات پیش روی جامعه را سامان دهد و نسبت به توسعه و پیشرفت و مسایل داخلی و بین الملل قدم های مثبتی بردارد و این چیزی است که ما در فضای عمومی جامعه مشاهده می کنیم. اما رقبای که امروز برای اصولگرایان متصور است یکی جریان اصلاحات است که جریان اصلاحات و تمام جریانات وابسته به این طیف فکری هم از نیروهای مرتبط با فتنه و مجموعه نیروهای اصلاح طلب معتدل در یک طرف قضیه هستند گرچه اعلام کردند که به شکل تشکیلاتی لیستی نخواهند داد اما به صورت انفرادی حضور دارند و طبق نظر خودشان بیش از 700 نفر از نیروهای اصلاح طلب شرکت کردند و تعداد زیادی از اینان مورد تأیید قرار گرفته اند، این نشان دهنده فعال بودن آنان در عرصه انتخابات هست و با توجه به افرادی که در شهرستانها دارند کار منسجمی را انجام می دهند. این جریانی است که هم تلاش می کند برای حضور در صحنه انتخابات و هم تلاش تخریبی دارد برای ایجاد واگرایی بین نیروهای اصولگرا که از برنامه های آنان است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رقبای دیگر جریان اصولگرایی در انتخابات گفت: جریان دیگری که در مقابل جریان اصولگرایی تلاش می کند، جریان انحرافی و عناصر وابسته به این جریان است که آنها هم یک برنامه ریزی گسترده ای دارند، طیف منتسب به حامیان دولت و مجموعه هایی که بعدها به شکل افراد منتسب به جریان انحرافی ساماندهی شدند. گزارش هایی وجود دارد که اینها برنامه برای بدست گرفتن حداقل نیمی از کرسی های مجلس ولو با هزینه های بالا دارند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: این دو جریان از رقبای جریان اصولگرا هستند که در جهت واگرایی در بین نیروهایی اصولگرا هر دو جریان متفقند چه جریان اصلاح طلب چه جریان انحرافی و در ارتباط با اینکه عناصر خود را بتوانند از فیلتر شورای نگهبان عبور دهند و نهایتاً بعد از حضور در مجلس سازماندهی کنند قطعاً اینها مشترکاتی با یکدیگر دارند.
سبحانی نیا در پایان با بیان لزوم وحدت در بین نیروهای اصولگرا، تصریح کرد: اگر بین نیروهای اصولگرا به شکل کلی یعنی جبهه متحد اصولگرا و جبهه پایداری یک هماهنگی بیشتری انجام بگیرد حتماً برد این انتخابات با جبهه اصولگرایی است و پیش بینی برای مجلس آینده مجلسی ولایی‌تر، منسجم تر، اصولگراتر از مجلس هشتم را ما می توانیم پیش رو داشته باشیم ولی اگر این مسأله محقق نشود و لیست واحد محقق نشود خود به خود زمینه ای را برای ورود جریانات مقابل فراهم می کند.

https://shoma-weekly.ir/rNxhjf