مجلس

دستگاه دیپلماسی هرچه سریع‌تر به موضوع ریزگرد‌ها و اقدامات ترکیه ورود کند

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس گفت: درباره مقابله با ریزگرد‌ها ما مکاتبه کردیم که حتماً دستگاه دیپلماسی هرچه سریع‌تر به موضوع ریزگرد‌ها ورود کند تا به یک نقطه مطلوب از این حیث برسیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: این کمیسیون به جد به دنبال این است تا هرچه زودتر دستگاههای متولی گزارش خود را درباره معضل ریزگردها به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

محمدجواد عسکری، در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی «نما» با اشاره به پیگیری معضل ریزگردها در مجلس گفت:یکی از دلایل وقوع ریزگردها در کشور، عدم بارش است. کمبود بارش و خشکسالی شدید مشکلات زیادی را برای کشورمان به وجود آورده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما در مجلس و در گذشته موضوع ریزگردها را پیگیری کردیم و توانستیم کانونهای آلوده و عامل وقوع ریزگردها را در استان خوزستان شناسایی کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس اظهارکرد: ما دولت را مکلف کردیم که از طریق مالش پاشی یا کنترل ریزگردها با این موضوع مقابله جدی کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کشور ترکیه با احداث سدهایی که روی رود دجله و فرات زده است، مشکلات جدی هم برای عراق و هم برای ایران به وجود آورده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس تاکید کرد: درباره مقابله با ریزگردها ما مکاتبه کردیم که حتماً دستگاه دیپلماسی هرچه سریعتر به موضوع ریزگردها ورود کند تا به یک نقطه مطلوب از این حیث برسیم.

عسگری تصریح کرد: ما این موضوع را دنبال میکنیم تا هرچه زودتر دستگاههای متولی گزارش خود را در این باره به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند و به ما بگویند که چه پیگیریهایی برای کاهش آلودگی هوا و رفع مشکل ریزگردها انجام دادهاند.

https://shoma-weekly.ir/inMbX4