ویژه

دستگاههای متعدد امور فرهنگی و آموزشی و صدا و سیما بیش از دیگران باید احساس مسئولیت کنند

همه تلاش‌های فرهنگی، هنری و برنامه‌ریزی‌های آموزشی باید در راستای رونق روز افزون نماز در بین مردم به ویژه جوانان طراحی و اجرا شود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز، قرار گرفتن نماز در جایگاه شایسته خود را زمینه‌ساز رسیدن جامعه به نقطه مطلوب آرمانی اسلام دانستند و تأکید کردند: همه تلاش‌های فرهنگی، هنری و برنامه‌ریزی‌های آموزشی باید در راستای رونق روز افزون نماز در بین مردم به ویژه جوانان طراحی و اجرا شود.
متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
امسال نیز شما مردان و زنان خداجوی و حقیقت نیوش، با برگزاری این اجلاس، گام دیگری در راه وظیفه‌ی بزرگ اسلامی خویش یعنی اقامه‌ی نماز برداشته‌اید. از همه‌ی دست اندرکاران بویژه از جناب حجه الاسلام آقای قرائتی، روحانی مجاهد و صادق و ثابت قدم که استوانه‌ی اصلیِ این کار بزرگ است، تشکر میکنم و پاداش الهی را برای ایشان و همکارانشان مسألت مینمایم.
با این همه باید اعتراف کنیم که هنوز مجموعه‌ی ما مسئولان نظام اسلامی وظیفه‌ی خود را در این باره به تمام و کمال، ادا نکرده‌ایم. اهمیت نماز را باید به درستی فهمید. این که فرموده‌اند: اگر نماز در درگاه خداوند، مقبول افتد دیگر خدمات و زحمات نیز پذیرفته شده و اگر نماز، مردود باشد هرچه جز آن نیز مردود گشته است، حقیقتی بزرگ را بما می‌نمایاند. آن حقیقت این است که اگر در جامعه‌ی اسلامی نماز در جایگاه شایسته‌ی خود قرارگیرد، همه‌ی تلاشهای سازنده‌ی مادی و معنوی، راه خود را به سمت و سوی آرمانها میگشاید و جامعه را به نقطه‌ی مطلوب آرمانی اسلام میرساند؛ و اگر از اهمیت نماز غفلت شود و نماز مورد بی‌اعتنایی قرار گیرد، این مسیر به درستی طی نخواهد شد و تلاشها و مجاهدتها تأثیر لازم را در رساندن به قله‌یی که اسلام برای جامعه‌ی بشری ترسیم کرده است،‌ نخواهد داشت.
این حقیقت، به همه‌ی ما هشدار میدهد و وظیفه‌یی سنگین را به یاد ما می‌آورد. تلاشهای فرهنگی و هنری و برنامه‌ریزیهای آموزشی و غیره، همه باید به گونه‌یی طراحی و اجرا شود که نماز، با کیفیت مطلوب، روز به روز در میان مردم بویژه جوانان و نوجوانان رونق گیرد و همه به راستی از این چشمه‌ی پاکی و روشنی بهره‌مند گردند. بی‌شک دستگاههای متعدد امور فرهنگی و آموزشی و صدا و سیما و دست اندرکاران اداره‌ی مساجد، بیش از دیگران باید احساس مسئولیت کنند.
از خداوند متعال کمک بخواهید و دامن همت به کمر بزنید و حرکتی تازه در این راه آغاز کنید. خداوند یار و نگهدارتان.
سیدعلی خامنه‌ای
13/شهریور/1391

https://shoma-weekly.ir/kjwXeJ