مجلس

در مذاکرات باید از موضع قدرت سخن گفت

 حمید رضا فولاد گر عضو فراکسیون موتلفه در خصوص دور جدید مذاکرات هسته‌ای به هفته نامه شما گفت: ما اکنون در شرایطی این مذاکرات را انجام می‌دهیم که ثبات قدم و عزم و جزم ما برای تداوم فعالیتهای هسته ای روشن است. از طرفی بی نتیجه بودن سیاستهای تحریم دشمنان و همچنین پشت سر گذاشتن یک انتخابات بسیار بزرگ که با افزایش مشارکت مردمی در این انتخابات نسبت به دوره‌های قبل روبرو بود نشان از این دارد که ملت ما در عزم خود ثابت قدم تراست . آنچه مهم است آن است که ملت ایران در راه انرژی هسته‌ای شهید داده است و هنگامی که مردم ما چنین وارد صحنه می‌شوند وحتی از جان خود هم فرو‌گذار نیستند. دشمنان نیز با ترور دانشمندان هسته‌ای آن عجز و ناتوانی خود را در مقابل عزم راسخ ملت ایران نشان می‌دهد .
وی خاطر نشان کرد : این شرایط خود یک پشتوانه خوبی برای مذاکرات است که ان‌شاءالله محکم از منافع ملی و حقوق مردم دفاع بکنند. از طرفی مجلس شورای اسلامی نیز با قانونی که وضع کرد دولت را مکلف کرد که از حقوق ملت کوتاه نیاید و اگر بخواهند خارج از پروتکل و خارج از چار‌چوب مقررات آژانس انرژی هسته‌ای بخواهند چیزی را تحمیل کنند ایران از مذاکرات خارج شود. بنابراین ما در‌خواستمان این است که طرف مقابل در چار‌چوب مقررات به این موضوع نگاه کند و از چارچوب سیاسی خارج شوند.
فولاد‌گر تصریح کرد‌: حال که پذیرفته‌اند پای میز مذاکره بنشینند وحق ما برای داشتن فعالیتهای انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را پذیرفتند از طرفی تا کنون نیز سندی دال بر اینکه ما فعالیتهای غیر صلح‌آمیز داریم را ندارند. ضمن آنکه رهبری انقلاب هم به عنوان تعیین کننده مواضع اصلی نظام و سیاستهای کلی نظام بارها نظر‌شان را گفته‌اند و حتی به عنوان یک فتوای دینی و شرعی نظرشان را بیان کرده اند و حکم دادند که ما برخلاف ضوابط دینیمان می‌دانیم که از انرژی هسته‌ای استفاده نظامی داشته باشیم بنابراین هیچ بهانه‌ای در این قضیه باقی نمی‌ماند. امید است زمینه‌های فعالیتهای هسته‌ای ما در مصارف پزشکی و دارویی و کشاورزی و صنعتی و خصوصا انرژی برق باز شود و این مذاکرات را به نتیجه برسانیم . 

https://shoma-weekly.ir/qZwli8