مجلس

در عرصه اقتصاد مقاومتی اولویت ما قانون گذاری نیست

اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد فعال و پویا است ، اقتصاد ریاضتی نیست !
محمد مهدی مفتح عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عرصه اقتصاد مقاومتی بیشتر سخن گفتیم تا عمل نماییم، گفت: در طول یکسالی که مقام معظم رهبری سیاستهای اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرمودند، سخن و صحبت بسیار شد، اما ما بیشتر منتظر عمل در این حوزه هستیم . لذا سخنان بنده هم در این غالب قرار می گیرد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی روشی در علم اقتصاد است که میتواند در این شرایط خاص اقتصاد کشور را نجات دهد. با توجه به شرایط بین الملل و فضاهای دشمنی که از سوی دشمنان و استکبار بر علیه کشور و نظام و انقلاب ما صورت می گیرد ،
تحریم
ها ، تهدیدها و کاهش قیمت نفت و ... کشور را به لحاظ اقتصادی در شرایط خاص قرار می دهد.

نماینده مردم تویسرکان در ادامه افزود: باتوجه به تمامی این چالش های بین المللی ما باید چون گذشته این شرایط بحرانی را به فرصت تبدیل کنیم و در راستای رشد اقتصاد کشور گام برداریم. این مسئله که دشمنان می خواهند به عنوان تهدیدی بر علیه ما استفاده کنند و تلقی می کنند ؛ ما باید آن را به فرصت تبدیل کنیم که تنها و تنها از یک راه می توانیم با اقتصادی که مقام معظم رهبری برای کشور ترسیم کردند ؛ راه برون رفت را پیش گیریم .

این کارشناس مسایل اقتصادی در ادامه خاطر نشان کرد : اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد فعال و پویا است ، اقتصاد ریاضتی نیست !

اقتصاد بازی است که با ارتباط و تعامل سازنده با دنیا فعالیت می کند. البته این اقتصاد باید به طور کامل و دقیق در اجرا دیده شود و تنها یک جز و یا یک بخشی از آن دیده نشود .

در واقع این سیاستها در مجموع یک منظومه ای از دستوراتی است که با یکدیگر در ارتباطند و در مجموع یک خروجی دارند که یک اقتصاد شکوفا و پویایی است در حالی که استکبار بر دشمنی خود پافشاری می کند .

وی درارزیابی خود از عملکرد دولت و مجلس در راستای اجرایی شدن این سیاستها اظهار داشت: تصور و انتظار بنده این است که باید بیش از این در راستا اقدامات صورت بگیرد، که باید گزارش آن ارائه شود. با توجه به خروجی که دیده می شود، انتظار بیشتر می رود. هرچند برخی از اقدامات شروع شده است اما تا زمانی که به نتیجه برسد، زمان می برد.

مفتح در پایان تاکید کرد: به اعتقاد بنده در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی بحث قانون گذاری اولویت اول ما نیست .

https://shoma-weekly.ir/kaj2nQ