مجلس

در صورت کوتاهی همسایگان، به تنهایی تروریستها را سرکوب می کنیم

کمیسیون امنیت ملی نشست خوبی را با معاونین وزارت امور خارجه داشت.

سسید حسین نقوی حسینی در رابطه با نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با معاونین وزیر خارجی در خصوص امنیت سیستان اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی نشست خوبی را با معاونین وزارت امور خارجه داشت.

در این نشست تصمیمات خوبی در رابطه با مسائل انتظامی مرزها و مسائل امنیتی حوزه سیاست خارجی اتخاذ شد مبنی بر این که با دولت پاکستان باید مذاکراتی انجام شود تا ما قادر باشیم منشا توطئه ها را کشف کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی که آیا این ترورها منشا اختلاف فرقه ای دارد؟ گفت: این مسئله صحت ندارد، کسانی هستند که در خارج مرزهای ما به دنبال ایجاد درگیریها و منازعات درون مذهبی هستند.

آنها با برنامه ریزی و هماهنگی کشورهای منطقه و قدرتهای خارجی حمایت و پشتیبانی می شوند و با هدف درگیری قومی و مذهبی این عملیاتها را انجام می دهند.

وی افزود: ترور دادستان زابل جنس آن با این عملیاتها متفاوت است.

این مسئله که در شهر اتفاق افتاده است اما آنها نیروهایی هستند که با نفوذ در داخل کشور عملیاتی را انجام می دهند و بعد خارج می شوند.

نقوی با هشدار به مسئولان امنیتی کشور پاکستان ادامه داد: وجود چنین گروهکهایی در داخل پاکستان ناشی از ضعف دولت پاکستان است. این گروهها در داخل پاکستان سازماندهی می شوند و آشیانه شان و مرکز فعالیتهایشان آنجا هست.

چون هیچ کشوری تمام مرزش را دیوار
نمی
کشد، بنابراین این کشور نباید اجازه دهد که گروهها در آنجا آموزش ببینند و اسلحه و مهمات داشته باشند. اخباری داریم که همین نیروها مقداری مواد منفجره را از کشورهای دیگر دریافت کرده اند، این مسائل هدفمند انجام می شود و باید مراقبت شود.

وی در پایان اظهار داشت: طبق قوانین بین المللی و اساس نامه و منشور سازمان ملل متحد و کنوانسیونهای موجود این اجازه را داریم که اگر کشور همسایه نتواند تهدیدهای علیه ما را سرکوب کند، ما خودمان رسما اقدام به سرکوب آنها بکنیم و این اجازه را در عرصه بین المللی داریم. منتهی وزارت خارجه با دولت وارد مذاکره می شود و باید یک تدبیر را نسبت به موضوع داشته باشد و اگر نتوانستند وارد عمل می شویم.

https://shoma-weekly.ir/m1d83f