مجلس

در راستای سخنان رئیس جمهور؛ صدا و سیما قطعا باید بحثهای گوناگون با کارشناسان داشته باشد

فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور اظهار داشت : باید توجه داشت که حق رئیس جمهور و یا هر مسوول دیگری در نظام است که بتوانند با مردم ارتباط داشته باشد و از طرفی این امر حق مردم است که این تعامل برقرار بشود و رئیس جمهور و یا مسوولین بتوانند گاها با مردم ارتباط برقرار کنند و گفتگو هایی صورت بگیرد .
فاطمه  رهبر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور اظهار داشت : باید توجه داشت که حق رئیس جمهور و یا  هر مسوول دیگری  در نظام است که بتوانند با مردم ارتباط داشته باشد و از طرفی این امر حق مردم است که این تعامل برقرار بشود و رئیس جمهور و یا مسوولین بتوانند گاها با مردم ارتباط برقرار کنند و گفتگو هایی صورت بگیرد .
وی افزود : با توجه به جلسه ای که با حضور نمایندگان مجلس و دولت و کارشناسان در حوزه اقتصاد تشکیل شد در مسائل گوناگون مانند بازار ارز و قانون هدفمند کردن یارانه ها احساس میشود که مغایرت های 180 درجه ای با بیانات مقام معظم رهبری داشت . حتی در فرمایشات رئیس جمهور مطالبی را می شنویم که با توجه به گزارشات کمیسیون اصل 90 تناقضاتی وجود دارد . البته نمی خواهیم بگوییم که چه کسی اشتباه کرده است . اما این  تناقضات می طلبد که یک کار کارشناسی دقیق صورت گیرد .
رهبر تصریح کرد :این موضوع یک موضوع بسیار پراهمیتی است.ایشان گفتند سهام عدالت قابل خرید و فروش است ؟و قرار است در بورس به فروش برسد باید دانست که این امر چه مسائلی را به دنبال خواهد داشت ؟ یا حتی مباحثی در خصوص هدفمندی یارانه ها که مبالغی که پرداخت می شود تاکید داشتند که 4 الی 5 برابر می شود! مواردی است که مردم در ظاهر بسیار خوشنود می شوند و چه کسی ناراحت میشود که مبلغ 250هزار تومان پول خود را خود مدیریت کند ! این حرف شاید در ظاهر خوب باشد اما باید توجه داشت که با همین مبلغ ناچیز پرداختی چه میزان تورم داشتیم ؟ اگر قرار شود پرداختی ها زیاد شود باید انتظار داشته باشیم  که حداقل نان به قیمت سه هزار تومان برسد !
نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد : باید در نظر گرفت که این تورم آثار سوء برخانواده ها و نظام خواهد داشت .حتی سوءاستفاده هایی را که برخی از افراد سود جو در بازار کشور از این فرصتها به نفع منافع خود می کنند که این مسائل موجب ایجاد بحران در جامعه  می شود . طبیعی است برای حل مسئله با این گفتگوهای یک طرفه ما به جایی نمی رسیم . عرض بنده این است که فرمایش رئیس جمهور به جای خود حق ولی گفتگو یک طرفه نباید باشد . بالاخره کارشناسان فقط در دولت خلاصه نشده اند در بخش های خصوصی و قوه مقننه هم  حضور دارند و مطلع هستید خیلی از نمایندگان نخبگان سیاسی و اجتماعی کشور بودند که در همین دولت مشغول به کار بودند و در دولتهایی قبلی فعالیت داشتند و اکنون در سمت نمایندگی انجام وظیفه می کنند و نمی توان گفت اینها به دور از شرایط فعلی جامعه هستند .
رهبر در پایان پیشنهاد داد : به نظر در راستای سخنان رئیس جمهور  صدا و سیما قطعا باید بحثهای گوناگون داشته باشد چرا که ما مناظرات را مختص به انتخابات کرده ایم . باید در موضوعات خاص کشور هم از مسوولین حضور یابند و توضیح دهند . از همه بالاتر تشخیص مردم هم بسیار مهم است تا در نهایت به یک نتیجه مطلوب برسیم و برای ضعف بحران اقتصادی کشور به یک راهکار مهم و عملیاتی برسیم و به نظر می رسد رسالت صدا و سیما در این حوزه بسیار سنگین است .   

https://shoma-weekly.ir/7Cktoq