مجلس

در دستگاه قضا هیچ کس نمی تواند دیدگاه خود را به قاضی پرونده تحمیل کند

غضنفر آبادی : با اشاره به برخی حساسیتها در خصوص بعضی پرونده ها چون فائزه هاشمی و پرونده سه هزارمیلیاردی و...تصریح کرد : به هر جهت صدور احکام یک روندی را دارد که باید طی شود . یعنی از صدور حکم تا ابلاغ و اجرای حکم قضایی مراحلی است که باید انجام پذیرد و اجرای این روند نیاز به زمان دارد. آنچه مهم است و بنده در قوه قضائیه شاهد آن بوده ام آن است که در دستگاه قضا هیچ کس نمی تواند دیدگاه خود را به قاضی پرونده تحمیل کند
موسی غضنفر آبادی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی شائبه ها مبنی بر وجود تبعیض در اجرای احکام قوه قضائیه گفت : شاید در ظاهر در روند بررسی پرونده‌ها تبعیضی وجود داشته باشد اما اگر موضوع را تا پایان پیگیری نمائیم این گونه نخواهند بود.
وی افزود : در بحث صدور احکام یک قاعده ای وجود دارد ،که در ماده 22 مجازات اسلامی آمده است ، که باتوجه به شرایط فرد می توان احکام را صادر کرد . یعنی بررسی شود ؛ آن فرد سابقه کیفری دارد؟ یا سوابق درخشانی داشته است ؟ براساس آن می شود برخی حاکم را صادر کرد .  
عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با اشاره به برخی حساسیتها در خصوص بعضی پرونده ها چون فائزه هاشمی و پرونده سه هزارمیلیاردی و...تصریح کرد : به هر جهت صدور احکام یک روندی را دارد که باید طی شود . یعنی از صدور حکم تا ابلاغ و اجرای حکم قضایی مراحلی است که باید انجام پذیرد و اجرای این روند نیاز به زمان دارد. آنچه مهم است و بنده در قوه قضائیه شاهد آن بوده ام آن است که در دستگاه قضا هیچ کس نمی تواند دیدگاه خود را به قاضی پرونده تحمیل کند و انصافا چنین است ،ممکن است قاضی در برداشت خود دچار اشتباه شود اما اینکه بگوییم سیاستی از ناحیه قوه قضائیه مبنی برعدم اجرای حکمی است این خلاف واقع است زیرا در سیستم قضایی  قاضی مستقل است و اجرای احکام نیز مستقل هستند .
غضنفرآبادی در ادامه گفتگوی خود خاطر نشان کرد : البته در موضوعات و پرونده هایی که عموم مردم برآن حساسیت دارند ،دقت بیشتری را می طلبد که حداقل جلوی برداشتهای نا‌صواب گرفته شود . اما این مطلبی  که تبعیض در سیستم وجود دارد را نمی پذیرم . وی در خصوص پرونده 3000میلیاردی نیز اظهار داشت : به نظر من  پرونده 3000میلیاردی هم از جهت زمان بررسی بسیار مناسب بود و هم از این جهت که حجم پرونده بسیار زیاد و گسترده بود . روندی که  برای رسیدگی آن برنامه ریزی کردند و قضاتی که انتخاب شدند تا به این پرونده رسیدگی کنند، تاکنون بسیارخوب پیش رفته است .   

https://shoma-weekly.ir/BmUxkD