مجلس

در برگزاری مراسم شادی اهل بیت دچار ضعف هستیم

لاله افتخاری عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مداحان اظهار داشت : کمیسیون فرهنگی در زمینه مداحی و مداحان اقدام به ایجاد تشکل مداحان کرد و برای حمایت از این قشر تامین بودجه آنان در سالهای گذشته اقداماتی صورت گرفته است .

لاله افتخاری عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مداحان اظهار  داشت : کمیسیون فرهنگی در زمینه مداحی و مداحان اقدام  به ایجاد تشکل مداحان کرد و برای  حمایت از این قشر تامین بودجه آنان  در سالهای گذشته  اقداماتی صورت گرفته است .
وی در رابطه با بهترین  راهکار تحقق مطالبات رهبری در این زمینه گفت : اکنون ما اعلام می کنیم که کمیسیون فرهنگی از مداحان پیشکسوتان ونمایندگان آنان چه از قشر بانوان و آقایان استقبال می کند که با آنها نشستی داشته باشیم و بررسی موضوع کنیم تا بتوانیم مطالبات مقام معظم رهبری را در این مورد محقق نماییم .
عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در ادامه افزود : ما می توانیم با تهیه کتب و مطالب لازم و شایسته برای مناسبتهای گوناگون و مخاطبان مختلف آنان را یاری دهیم . به نظر می رسد اکنون که سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است  بخشی از این حماسه سازان مداحان هستند و برخی از آنان جامعه قرآنی ما هستند .نقش انها بسیار تاثیر گذار است زیرا مردم به آنها اعتماد دارند و برای آنها یک جایگاه و قداستی قائل هستند و از طرفی آنان مبلغان بسیار خوبی هستند ومی توانند بسیار موثر باشند .
وی با اشاره به تذکر مقام معظم رهیری در رابطه با تفاوت مراسم جشن اهل بیت و سوگواری این بزرگان تصریح کرد : علی رغم  برخی زحماتی که مداحان می کشند اما متاسفانه در مراسم جشن اهل بیت ما شاهد سوگواری هستیم  که این امر خلاف روایات وارد شده از سوی همین بزرگواران است . به نظر بنده همین نکته باعث شده که مقام معظم رهبری به مداحان تذکر بدهند .
لاله افتخاری خاطر نشان کرد : این امر در حالی است ما در کشورهای مسلمان نشین دیگر در شاهدیم در زمان مراسم جشن اهل بیت شادی های زیبا و مداحی های بسیار شادی آور و یا با گل افشانی و... که در حقیقت نشان از جشن وشادی است . متاسفانه ما در برگزاری این نوع  مراسم  دچار ضعف و خلا هستیم . وی در پایان یاد آور شد : بنده از این طریق اعلام می کنم که ما آمادگی لازم را داریم و استقبال می کنیم که برای اینکه خلاء های موجود پر شود و ظرفیتهای آن شناسایی شوند تا بتوانیم با تدوین کتب و مطالبی که طبق نیاز جامعه است تهیه شود و در اختیار مدا حان قرار گیرد .
 

https://shoma-weekly.ir/C6Aowc