مجلس

در برابر همکاری با داعش سکوت نکنید

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و و رئیس پیشین اجلاس بانوان عضو پارلمان‌های کشورهای اسلامی با صدور نامه ای برای امینه اردوغان خواستار ایفای نقش وی به عنوان یک مادر برای توقف همکاری خانواده اش با داعش شد.
دکتر لاله افتخاری ، نماینده مردم تهران و شمیرانات در گفتگو با خبرنگار «شما»، در رابطه با علت نگارش نامه به امینه اردوغان سخن گفت و اظهار داشت: آنچه سبب شد این نامه را برای امینه اردوغان بنویسم آن بود که عکس یادگاری فرزند وی را با سرکردگان داعش مشاهده کردم و شگفتزده شدم که چرا این مادر در برابر این اقدام فرزندش سکوت اختیار کرده است. تاکنون میپنداشتم ایشان با حمایت کشور ترکیه در برابر جنایات وحشتناک داعش مخالف یا بی خبر است.

وی افزود: به هر جهت گروهک تروریستی داعش در پرونده خود کشتن هزاران کودک و زن را در عراق و سوریه به جای گذاشته است و هزاران مادر را داغدار فرزندانشان کرده و هزاران زن را بی همسر و بی آشیان! بعید میدانستم کسی که خودش مادر است بتواند این همه جنایت را بپذیرد و در برابر اقدام فرزندش با سرکردگان این جنایات که به یادگار عکس گرفته، سکوت کند. لذا برآن شدم تا نامهای به ایشان بنویسم.

در فرازی از نامه ناصحانه لاله افتخاری به همسر رئیس جمهور ترکیه که با آیه «فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه» آغاز شده، آمده است: ۱۲ سال پیش یعنی زمانی که شما با حجاب اسلامی در جشنهای پیروزی حزب عدالت و توسعه حضور پیدا کردید تا زمان اوجگیری جنگهای داخلی در سوریه بسیاری از زنان و دختران جامعه ما بهوجود شما بهعنوان بانویی متعهد به احکام الهی و ملتزم به حجاب اسلامی افتخار میکردند و از ایستادگیتان در برابر امواج مخرب تبلیغات الحادی که مردم ترکیه را نیز در معرض سقوط اخلاقی قرار داده بود، درس میگرفتند.

وی افزود: اما امروز در شرایطی که دشمنان میکوشند با طرح اسلام انگلیسی و آمریکایی و استکبار ساخته و مولود آن یعنی داعش چهرهای وارونه، خشن، بیمنطق و بیرحم، بدوی و ضدحقوق بشری را در عوض اسلام ناب محمدی(ص) معرفی کنند بدیهی است که بر همگان لازم است تا چهره حقیقی و دلانگیز و تاثیرگذار اسلام و آنچه که نبی اکرم اسلام و قرآن کریم به تصویر کشیدهاند را به صورت تئوری به ویژه مصداقی معرفی نمایند و چه کسانی بهتر از افراد تاثیرگذار بر محیطها و جوامع و کشورهای با نفوذ و در این میان، نقش زنان بسیار پررنگتر از مردان است و شاید به همین جهت است که خداوند در سوره ممتحنه در دو جنبه مثبت و منفی بهعنوان نمونه و الگو بانوانی را معرفی مینماید. سرکار خانم اردوغان نیک بیندیشیم آیا فرزند نوح در مقایسه با فرزند ابراهیم با او برابر است؟

افتخاری در نامه خود به همسر رئیس جمهور ترکیه با تذکر اینکه «اینک شما در کشوری زندگی میکنید که داعش را در دامان خود پرورده است و از او علیه مردم مظلوم سوریه و عراق حمایت میکند.» افزود: این نامه خواهری دینی از کشور همسایه شما ایران است. خواهرم من یک همسر و یک فرزند شهیدم که با افتخار عزیزانم را در راه خدا دادم و اشک و حسرت فرزندان خردسالم را به جان خریدم تا اسلام زنده و سربلند بماند. آری خواهری که در مراسمات باشکوه و پرجمعیت عاشورای حسینی و ولادت حضرت زهرا(س) در کشور شما شرکت کردهام، خواهری که سال گذشته در کشورتان ریاست دورهای اجلاس بانوان عضو پارلمانهای کشورهای اسلامی جهان را به همکار ترکیهام تقدیم کردم.

وی تصریح کرد: تاکنون میپنداشتم شما با حمایت کشورتان از داعش مخالفید و از حضور زنان و کودکان مظلوم و بیپناه سوری در خیابانهای سرد کشورتان اندوهگین و یا بیخبرید؛ اما آنگاه که عکس یادگاری فرزندتان را به همراه سرکردگان داعش و سکوت جنابعالی را دیدم شگفتزده شدم و بر خود لازم دانستم از باب عمل به آیه شریفه «تبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه» نکات فوق را معروض دارم چرا که خواهرم من و شما هر دو مادریم و این سکوت و بیتفاوتی از مادر بعید است. امید است که این نامه در «یوم تبلی السرائر» دست ما را بگیرد و سبب تغییر مسیر و اقدام مناسب شما و همسرتان گردد.

https://shoma-weekly.ir/vqv0fz