مجلس

درِ باغ سبز دولت و چشمان منتظر خوزستانی‌ها

وعده‌های رئیس جمهور محترم همه به جا و حتی عملی است مشروط بر اینکه دولتمردان و نمایندگان استان پیگیر جدی مسائل باشند. اینکه مشکل آب اهواز و سایر شهرستان‌ها یکی از عوامل نگرانی مردم حقمدار استان است اظهر من الشمس است، بنابراین همه بی‌صبرانه منتظر تحقق وعده اصلاح آب و بهبود آن هستند.

سید موسی بلادیان- سفر سه روزه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران دکتر حسن روحانی به خوزستان مایه نشاط و دلگرمی مردم شریف و ولایتمدار استان شد. اینکه اولین سفر استانی را خوزستان انتخاب کرده بود، گویای شناخت دقیق وی از موقعیت تاریخی، اقتصادی، فرهنگی و حساسیت منطقه بود. خوزستان دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کرده و کربلای ایران نامیده شده است.

خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران است و این موضوع را مقام معظم رهبری در سفر سال ۱۳۷۵ اعلام فرمودند. اکنون بیشترین منابع مالی کشور از ذخایر زیر زمینی خوزستان تامین میشود و 3/1 آبهای شیرین کشور در این استان جریان دارد.

وعدههای رئیس جمهور محترم همه به جا و حتی عملی است مشروط بر اینکه دولتمردان و نمایندگان استان پیگیر جدی مسائل باشند. اینکه مشکل آب اهواز و سایر شهرستانها یکی از عوامل نگرانی مردم حقمدار استان است اظهر من الشمس است، بنابراین همه بیصبرانه منتظر تحقق وعده اصلاح آب و بهبود آن هستند.

آقای رئیس جمهور همچنین وعده داد که از سرچشمههای کارون فقط به جهت استفاده از آب شرب استانهای دیگر استفاده میشود که باز این هم نیاز به مراقبت و مدیریت دارد زیرا اگر به نام شرب مردم آب باغات و کشتزارها را هم لحاظ کنند، چه کسی یا گروهی میتواند مانع شود مگر اینکه مراقبت دقیقی لحاظ گردد.

بحث زیر کشت بردن ۵۵۰ هزار هکتار زمین که اکنون لم یزرع میباشد و هفده سال پیش مقام معظم رهبری برآن تاکید داشتند از انتظارات به حق مردم خوزستان است و وعدههای ریاست محترم جمهوری امید به احیای آن را در دلها زنده کرد.

بیشک اگر این وعده تحقق پیدا کند، فواید و محاسن فراوانی خواهد داشت از جمله اشتغال سیصد هزار جوان بیکار، تولید محصولات فراوان و بینیازی کشور از واردات گندم و ذرت و حتی تلطیف هوا و...

البته چند موضوع در این مسافرت مورد غفلت قرار گرفت از جمله راه آهن خرمشهر – تهران که عمری هشتاد ساله دارد. این مسیر طولانی که میتواند تسهیلات زیادی در مسافرت و حمل بار داشته باشد، در مقایسه با هشتاد سال پیش نه تنها بهتر نشده بلکه معضلات و مشکلات آن زیادتر نیز شده است. همچنین مسئله ریزگردها و هوای ناسالم برخی از مناطق که امید است مسئولین امر، دولتمردان و نمایندگان محترم مجلس این نگرانیها را برطرف نمایند به هر حال اگر رئیس جمهور محترم بتواند وعدههای به حق خود را عملی سازد علاوه بر اینکه مردم ولایتمدار خوزستان را خوشحال و دعاگو میکند اهالی سایر استانها را نیز به وعدههای دولت امیدوار میسازد و نهایتاً این سفرها از برکات و خیرات خوبی برخوردار خواهد بود.

شرط موفقیت به فرمایش مقام معظم رهبری داشتن روحیه جهادی، مدیریت علمی و تدبیر است. چنانچه مدیریت جهادی و نیتهای خالصانه جهت رضای خالق باشد بیشک توفیقات الهی همراه خواهد بود و اختلاف دیدگاهها هرگز نمیتواند مانع از پیشرفت در کار شود. در اینجا لازم است از استانداری محترم خوزستان به خاطر دقتی که در رعایت حقوق همه اقوام ساکن در استان دارند تشکر و قدردانی شود. ما از ایشان انتظار داریم که به جد پیگیر وعدههای داده شده از جانب ریاست محترم جمهوری باشند.

آقای استاندار دلسوز میتواند با دعوت از کارآفرینان موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خوزستان را شناسایی کرده و در جهت رفع آنان اقدام نماید تا با این اقدام خداپسندانه شاهد بسیاری از سرمایه گذارانی که اکنون در امارات و قطر پولهای عمدهای را بردهاند با اطمینان خاطر نسبت به بازگشت آن اقدام نمایند تا از این بابت زمینه جذب هزاران جوان بیکار را فراهم کنند و انتظار مهمتری که از دکتر مقتدایی داریم این است که در راستای وعدههای ریاست محترم جمهوری بدون توجه به وابستگیهای گروهی و حزبی بحث شایسته سالاری را جامه عمل بپوشند و همواره به خاطر داشته باشند که استان از اقوام مختلف و متخصصان و فرهیختگانی با گرایشهای مختلف سیاسی تشکیل شده و زمانی وعدههای ریاست محترم جمهوری تحقق پیدا میکند که از تمامی نیروهای فعال، آگاه و معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس شایسته سالاری استفاده شود.

*دبیر حزب موتلفه اسلامی خوزستان

https://shoma-weekly.ir/xU1uKG