مجلس

درسوریه دستان آلوده سران تروریسم آشکار است

لاله افتخاری: در ترکیه برنامه‌ریزی نشستی در خصوص مسایل سوریه گذاشتند که در حقیقت در آن نشست دست آلوده سران تروریسم دنیا کاملا آشکار و نمایان شد. به طوری که در آنجا به طور علنی بودجه برای حمایت از تروریست‌ها مطرح کردند و از آنها دفاع کردند . در حقیقت جلسه حمایت از تروریسم بین الملل و به طور مصداقی خاص سوریه بود.



لاله افتخاری در رابطه با اوج‌گیری تحرکات تروریستی در سوریه اظهار داشت: در سوریه با توجه به این که یک انتخابات کاملا آزاد شکل گرفت و مردم علیرغم بمب گذاری‌ها و اقدامات خشونت آمیزحضور گسترده‌ای داشتند، ولی متاسفانه به جای اینکه مورد حمایت قرار بگیرند و الگویی برای دیگر کشورهای شود مردم و دولت آنها محکوم شدند و همچنان مورد حملات تروریستی مخالفان هستند.
وی خاطر نشان کرد : در ترکیه برنامه‌ریزی شد و نشستی  در خصوص مسایل سوریه گذاشتند که در حقیقت در آن نشست  دست آلوده سران تروریسم دنیا کاملا آشکار و نمایان شد. به طوری که در آنجا به طور علنی بودجه برای حمایت از تروریست‌ها مطرح کردند و از آنها دفاع کردند . در حقیقت جلسه حمایت از تروریسم بین الملل و به طور مصداقی خاص سوریه بود.
عضو فراکسیون موتلفه اسلامی اظهار داشت : ما امروز همه اقدامات خشونت آمیز را علیه مردم مسلمان و غیر مسلمان سوری که صورت می گیرد؛ نقض حقوق بشر و نقض حاکمیت و استقلال کشورها می دانیم . از مجامع بین المللی می خواهیم که نسبت به پیشگیری از این اقدامات و مجازات عاملین این اقدامات تروریستی و بمب گذاریها در سوریه و ایجاد فضای خشونت و ناآرامی در این کشور، اقدامات لازم را انجام بدهند.
لاله  افتخاری منتخب مردم تهران در نهمین مجلس شورای اسلامی در مورد طرح  الحاق بحرین به عربستان سعودی گفت: به نظر ما این اقدام یعنی الحاق بحرین به عربستان ، تیر خلاصی بر حاکمیت دو کشور است. این امر نه تنها حاکمیت کشور بحرین را نابود خواهد کرد بلکه برای خود حاکمان عربستان تیر خلاصی است. زیرا بحرین ملتی نیست که آنان بتوانند به عربستان ملحق بکنند و دوران حکومتهای مزدور و مستبد به سر آمده است .
وی تصریح کرد : باید توجه داشته باشیم و مسوولین کشور در وزارت خارجه باید این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند و از این امر ممانعت داشته باشند و سازمانهای بین المللی نباید کوتاهی کنند. مردم بحرین ، ملت شریفی هستند و نباید حریت و آزادگی آنان زیر سئوال رود .مجلس شورای اسلامی ایران نیز بیانیه مفصلی  صادرکرد و از ملت بحرین حمایت کرد.
افتخاری خطاب به کشورهای اسلامی و منطقه در این رابطه گفت : ما انتظار داریم همه جوامع اسلامی مسلمانان، اعراب، کشورهای منطقه، مدافعان حقوق بشر، کنفرانس اسلامی  و غیرمتحد‌ها به صورت مجزا این امر را دنبال کنند و اقدامات لازم را انجام بدهند.از سازمان ملل انتظار می رود  مطابق ادعایی که دارند در دفاع از حقوق بشر به جای حمایت از مجرمان و غاصبان و ظالمان یک نگاه عادلانه به این مسئله داشته باشند.  

https://shoma-weekly.ir/vZcMIK