مجلس

درآمد سرانه 600 برابری در تهران بیانگر توزیع ناعادلانه ثروت است

از درآمدهای 100 هزار میلیارد ریالی مالیات بر ارزش افزوده سال گذشته تنها 840 میلیارد ریال سهم شهرداری خرم آباد بوده است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده باید متناسب با جمعیت شهرها توزیع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضا ملکشاهی راد یکشنبه شب در جلسه شورای اسلامی شهر خرم آباد با بیان اینکه این طرح در کمیسیون عمران مجلس مطرح است افزود: در حال حاضر درآمد سرانه در شهر تهران بالای 30 میلیون ریال و در شهر رومشگان لرستان 50 هزار ریال بوده که بیانگر توزیع ناعادلانه ثروت در کشور است.

وی با بیان اینکه اکثر نمایندگان کشور نمایندگان شهرهای کوچک بوده و به همین دلیل مخالف تمرگزگرایی در کلانشهرها هستند؛ اضافه کرد: این اطمینان وجود دارد که پیشنهاد اختصاص درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده بر اساس نظر کمیسیون های عمران و تلفیق مبنی بر اساس جمعیت شهرها در صحن مجلس نیز به تصویب برسد.

به گفته وی درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در کشور 100 هزار میلیارد ریال و درآمدهای های حاصل از عوارض نیز 25 هزار میلیارد ریال است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واریز درآمدهای حاصل از عوارض به یک حساب متمرکز دولتی در کمیسیون عمران رد شده است، اضافه کرد: نظر کمیسیون عمران این است که درآمدهای عوارض بر اساس ماده 38 برنامه پنجم در برنامه ششم توسعه نیز استمرار یافته و با حساب شوراهای اسلامی و شهرداری ها واریز شود.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی در ادامه به سهم ناچیز شهرداری خرم آباد از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: از درآمدهای 100 هزار میلیارد ریالی مالیات بر ارزش افزوده سال گذشته تنها 840 میلیارد ریال سهم شهرداری خرم آباد بوده است.

ملکشاهی راد ضمن اعلام آمادگی برای دعوت از اعضای کمیسیون های عمران و بودجه به استان لرستان و شهر خرم آباد بیان کرد: دعوت از این کمیسیون ها فرصت خوبی برای جذب منابع در راستای عمران و آبادانی استان و به ویژه خرم آباد است.

وی اظهار کرد: هماهنگی های لازم برای دعوت از سفیر چین به استان انجام شده و امیدواریم که شهرداری خرم آباد از این فرصت برای جذب سرمایه گذاران چینی استفاده کند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی بر ضرورت احیای شورای توسعه شهر خرم آباد تاکید کرد و گفت: حضور استاندار، نمایندگان شورای شهر و مجلس شورای اسلامی، شهردار و دیگر افراد موثر در این شورا می تواند در روند توسعه شهر خرم آباد وحدت رویه ایجاد کند.

https://shoma-weekly.ir/3BkuFs