مجلس

دانشگاه نباید حیاط خلوت عوامل تفرقه شود

در اینکه تغییر و تحول در دانشگاه‌ها صورت بگیرد بحثی نیست، بحث این است که تغییرات تبدیل به احسن بشود. اما اگر آن روندی را که مورد سئوال نماینده بود و قانع نشدند، ادامه یابد قابل توجیه نیست.

عطاالله سلطانی صبور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص عدم توجه وزیر علوم به اخطار نمایندگان و ادامه روند تغییرات و انتصابات در دانشگاهها اظهار داشت: در اینکه تغییر و تحول در دانشگاهها صورت بگیرد بحثی نیست، بحث این است که تغییرات تبدیل به احسن بشود. اما اگر آن روندی را که مورد سئوال نماینده بود و قانع نشدند، ادامه یابد قابل توجیه نیست.

وی افزود: امیدواریم که آقای وزیر این روند را اصلاح کند، پیام مجلس به وضوح بیان شد. اگر توجه نشود قاعدتا قانون مراحل نظارت را مشخص کرده است. نماینده مردم رزن ادامه داد: توصیه برادرانه نمایندگان این بود که دانشگاه را دانشگاه بدانند، مرکز تولید علم، بستر آرامش برای تحقیق و پژوهش و تبدیل آن به فناوری و شرکتهای دانش بنیان و صنعتی شود که این امر باید محقق شود.

وی گفت: اگر دانشگاه را چیز دیگری تعریف شود مانند، جایگاهی برای میتینگ سیاسی، و یا در آنجا مطالبات گروه خاص دانشگاه پیگیری شود به صلاح نظام آموزشی و دانشگاه و خود آقای وزیر هم نیست.

وی در رابطه با تشکیل دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه اظهار داشت: تحکیم وحدت در گذشته مبنای ایجاد تفرقه در دانشگاه شده بود، ولی اگر به واقع تحیکم به معنای وحدت باشد ما استقبال میکنیم. اما اگر افرادی که مسئله دارند و عامل نفاق بودند و در فتنه حضور داشتند بخواهند سوء استفاده کنند، مشخص است که در راستای به چالش کشاندن دانشگاهها تشکیل میشود که به صلاح آقای وزیر نیست که اجازه دهند، شکل بگیرد.

https://shoma-weekly.ir/RcMCbM