مجلس

خواهان بازگشت بودجه دستگاه‌های امور زنان هستیم

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم تا پیشنهاد اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌ها به امور زنان به لایحه دولت بازگردانده شود و از این پیشنهاد در صحن مجلس دفاع می‌کنیم.

فاطمه رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: به دلیل اینکه من عضو کمیسیون تلفیق نبوده و در جریان نیستم که با چه استدلال‌هایی اختصاص یک درصد بودجه دستگا‌ه‌های اجرایی به امور زنان رد شده است ولی هم اکنون تلاش داریم که ان‌شاءالله این طرح به لایحه دولت بازگردانده شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: ما ثبت نام کرده‌ایم که زمانیکه این موضوع در صحن مطرح شد از آن دفاع کنیم و بتوانیم آن را به لایحه دولت برگردانیم پس از بررسی موضوع درآمدها در بودجه وارد هزینه‌ کردها می‌شویم که ثبت‌نام کرده‌ایم که به محض اینکه این موضوع در دستور کار قرار گرفت بتوانیم با دفاع از این پیشنهاد آن را به لایحه دولت بازگردانیم.

رهبر همچنین افزود: اولویت کنونی فراکسیون زنان برنامه‌ریزی برای تحقق فرامین اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مسائل زنان و خانواده است.

به گزارش فارس، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ذیل بودجه پیشنهادی برای مرکز در بند جداگانه‌ای پیشنهادی را مطرح کرده بود که بر اساس آن یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی کشور در صورت تمایل رئیس آن نهاد و دستگاه اجرایی به برنامه‌های امور زنان اختصاص پیدا کند که پس از مطرح شدن در کمیسیون تلفیق این بند از بودجه پیشنهادی مرکز امور زنان توسط این کمیسیون حذف شد.

https://shoma-weekly.ir/PzY535