مجلس

خواهان استفاده از ظرفیت‌های مختلف قرآنی در جامعه هستیم

آموزش قرآن کریم و پژوهش‌های مربوط به قرآن منجر به رشد فرهنگ قرآنی در کل جامعه و سبب اعتلای فرهنگ و تقویت فرهنگ اسلامی در کشور خواهد شد.
به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجلس با تصویب قوانین مختلف سعی در استفاده از ظرفیت‌های مختلف قرآنی در جامعه دارد، اظهار کرد: بودجه‌های مختلف متمرکز و پراکنده در شورای توسعه فرهنگ عمومی در جهت حمایت از فعالیت‌های قرآنی به تصویب رسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولویت فراکسیون قرآن حمایت از تشکل‌های مردمی در جامعه است، تصریح کرد: آموزش قرآن کریم و پژوهش‌های مربوط به قرآن منجر به رشد فرهنگ قرآنی در کل جامعه و سبب اعتلای فرهنگ و تقویت فرهنگ اسلامی در کشور خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به اجرای سیاست‌های قرآنی در برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: با توجه به این برنامه قرار بود دولت تا پایان سال دوم آئین‌نامه مربوط را نهایی کند که متأسفانه تاکنون چنین اتفاقی نیافتاده است.

افتخاری همچنین با بیان اینکه حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد قرآنی با رایزنی‌هایی با وزارت آموزش و پروش در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: برون‌سپاری برخی از تشکل‌های درون سازمانی با هدف شکل‌گیری سازمان‌های مردمی می‌تواند به هدفمند کردن فعالیت‌های این سازمان‌ها در جهت افزایش بهره‌وری قرآنی کمک کند.

رئیس فراکسیون قرآن مجلس به حمایت از نخبگان قرآنی تأکید کرد و گفت: تسهیلات ویژه‌ای را برای نخبگان در نظر گرفته‌ایم که پس از تصویب اعلام خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/f8aiMK