ویژه

خواست اصلی انگلیس دوقطبی سازی کاذب بود

دشمن کسانی که پایبند به اصول نظام هستند را تندرو می‌داند و آنانی که در مقابل غرب کرنش می‌کنند و غرب‌گرا هستند را کندرو و معتدل می‌نامد. ما در کشور دو جریان بیشتر نداریم، جریانی که دل درگرو اسلام و خط امام و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه دارد و جریانی که دل در حمایت خارجی و دشمنان اسلام و انقلاب که شاید این افراد در هر دو جناح سیاسی کشور وجود داشته باشد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تقدیر از نقش رهبری در خنثی سازی توطئه تنش زایی در کشور، علت حمایت بیگانگان از برخی لیست ها در انتخابات گذشته را ایجاد دودستگی و اختلاف داخلی دانست.

حجت الاسلام محمد خرسند با تقدیر از حماسه پرشور حضور گسترده مردم ولایت مدار در پای صندوق های رأی که مشت محکم دیگری بر دهان دشمنان ملت مسلمان و انقلابی ایران بود، خواستار هوشیاری منتخبان ملت شد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند برخیها نفوذی هستند و خودشان خبر ندارند و هرکس حرف دشمن را بزند نفوذی است هرچند عبا و عمامه به سر داشته باشد. بسیاری افراد در این کشور روزی در مجلس بودند اما الان در خارج از کشور علیه نظام اسلامی توطئه میکنند.

وی بابیان اینکه دشمن درصدد بود کشور ما را به بهانه انتخابات دوقطبی کند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری اینچنین تعبیر کردند که دشمن کسانی که پایبند به اصول نظام هستند را تندرو میداند و آنانی که در مقابل غرب کرنش میکنند و غربگرا هستند را کندرو و معتدل مینامد. ما در کشور دو جریان بیشتر نداریم، جریانی که دل درگرو اسلام و خط امام و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه دارد و جریانی که دل در حمایت خارجی و دشمنان اسلام و انقلاب که شاید این افراد در هر دو جناح سیاسی کشور وجود داشته باشد.

خرسند در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی« نما» با توصیه به پررنگ کردن خطوط قرمز با دشمن، خاطر نشان کرد: وقتی دشمن از یک جریانی تعریف می کند و یک جریانی را می کوبد، این خودش دلیلی بر حقانیت آن افراد و جریان است، و یکی از نشانه های نفوذ دشمن هم همین است. دشمن می آید از طریق رسانه روی برخی افراد سرمایهگذاری می کند و از آنها تعریف و تمجید می کند تا اگر آنها فردا مسئولیتی بدست آوردند، خودشان را وامدار این رسانه ها و جریانات بدانند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه امروز، هم مجلس خبرگان و هم مجلس شورای اسلامی مورد طمع نفوذ دشمن قرار گرفته اند، بیان کرد: اینجاست که ما باید متوجه باشیم و ان شاء الله در مسیر درست حرکت بکنیم؛ مسیر دشمن را بشناسیم و یکی از نشانه های بصیرت همین دشمن شناسی است. انسان باید دشمن را بشناسد، خط دشمن را بشناسد و راه های نفوذ دشمن را بشناسد. خب همه کسانی که در انتخابات شرکت کرده اند و مورد تأیید قرار گرفته اند، همه محترم اند اما شاید دشمن باز روی برخی از همین ها طمع داشته باشد. ما باید سعی کنیم در آن مسیری که دشمن ترسیم می کند حرکت نکنیم بلکه خلافش حرکت بکنیم.

خرسند با تأکید بر لزوم اعلام برائت افرادی که در لیست مورد حمایت انگلیس قرار گرفته اند گفت: برائت از دشمن یک امر ضروری است؛ مخصوصا موقعی که دشمن با شفافیت از یک شخص یا جریانی حمایت می کند. اینجا انسان نباید ساکت بنشیند و باید موضع گیری بکند. موضع گیری نکردن و یا سکوت کردن، یک نوع همراهی با دشمن است. لذا کسانی که اسامی شان داخل لیستی بود؛ باید اعلام بیزاری و برائت بکنند از دشمن و مرزبندی خودشان را با دشمنان و غیر خودی ها مشخص بکنند.

امامجمعه کازرون با اشاره به اینکه در این چند روز برخی رسانههای معاند از بعضی جریانهای سیاسی و افراد دفاع میکنند و بعضی را رد میکنند گفت: کار بهجایی رسیده است که مفتی کریه آل سعود برای انتخابات ایران تعیین تکلیف میکند که مردم ایران به چه کسانی رأی دهند و به چه کسانی رأی ندهند.

خرسند ادامه داد: آنکسانی که دشمن از آنها تعریف میکند باید تکلیف خودشان را معلوم کرده و موضع شفاف بگیرند و محکوم کنند.

وی در پایان با اشاره به اتمام دوره رقابت، خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: آن کسی که برنده میشود نباید خودش را برنده و دیگران را بازنده بداند، چراکه شما برای انجام تکلیف شرکت کردید و انسان باید در هنگام پیروزی و شکست ظرفیت داشته باشد.

https://shoma-weekly.ir/LP6waq