ویژه

خلط حق و باطل از ابزار دشمن در جنگ نرم است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: به نقشه مهندسی فرهنگی در دولت‌های قبل و دولت فعلی توجهی نشده است.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: به نقشه مهندسی فرهنگی در دولتهای قبل و دولت فعلی توجهی نشده است.

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در این نشست با انتقاد از سیاستهای فرهنگی مسئولان دولتی اظهار داشت: بر خود لازم میدانم که به همه مسئولان فرهنگی به خصوص مسئولان دولتی یادآوری کنم که به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که ۲۰ سال پیش نسبت به شبیخون تهاجم و قتلعام فرهنگی هشدار داده بودند نظرشان را جلب کنم.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان فرهنگی-دولتی به موضوع تهاجم قتلعام و شبیخون فرهنگی توجه ندارند، گفت: مسئولان دولتی این طور تصور میکنند که گویا هیچ دشمنی قصد تهاجم فرهنگی به ما را نداشته و نخواهد داشت که این توهم بسیار خطرناکی است.

حبیبی گفت: دشمن بارها گفته است که ما در جنگ ایدئولوژیک با جمهوری اسلامی ایران هستیم و عدهای متأسفانه این موضوع را درک نکردهاند که جای سؤال دارد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: امروز با این خطر مواجه هستیم که اعتقادات مردمان را نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از نقاط جهان اسلام مورد هدف قرار دادند و حتی مدعی هستند که باید تقدسات دینی را پاک کرده و آنچه که خودشان میخواهند را برای مسلمانان جایگزین کنند.

وی با بیان اینکه ما در موضوعات فرهنگی کمبود اسناد نداریم گفت: در مقوله فرهنگ ما فقط چشمانداز ۲۰ ساله که به کلیات توجه دارد را در کشور پیش رو نداریم، بلکه ما نقشه مهندسی فرهنگی کشور را داریم و هر کس که میخواهد در کشور کار فرهنگیای انجام دهد باید این نقشه را درک کرده و بتواند به آن عمل کند.

حبیبی تاکید کرد: نقشه مهندسی فرهنگی در دولتهای قبلی و همچنین دولت فعلی آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه سخنانش ضمن انتقاد از به نتیجه نرسیدن اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون موضوع حجاب و عفاف انتقاد کرد و گفت: این مصوبه با وجود سیصد مولفه در بخش عفاف و حجاب تصویب شده و براساس آن ۲۶ دستگاه، مسئول اجرای این قانون شده است اما برخی دستگاهها در رابطه با اجرای این مصوبه کاری نکردهاند که اینجای تاسف دارد.

وی افزود: ما معتقدیم که وقتی نخبگان سیاسی وارد فضای کار سیاست میشوند اگر ارزشهای اخلاقی را رعایت نکنند در موضوع امنیت ملی دچار اشکال میشویم. رعایت اخلاق سیاسی در این عرصه از ضروریات است البته این بداخلاقیها در شکل زشت آن در فتنه سال ۸۸ بروز و ظهور کرد.

حبیبی همچنین ضمن انتقاد از اجرای تحول سند بنیادین در آموزش و پرورش گفت: مردم و رهبر معظم انقلاب از مسئولان دولتی این توقع را دارد که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قابل اجرا شود البته در این مسئله کوتاهیهایی نیز صورت گرفته که باید اجرای آن مدنظر قرار گیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به مقوله جنگ نرم اشاره کرد و گفت: دشمنان ما در این جنگ مقوله فرهنگی را مهندسی کرده و به روشهای آن دست پیدا کردهاند و سالهای سال است که این روش را علیه ما به کار میگیرند اما متاسفانه مسئولان آن در غفلت هستند و از آن غافل شدهاند.

وی تغییر در باورها، افکار مردم و تغییر در اصول ساختار کشور را جزء اهداف جنگ نرم دانست و تصریح کرد: محدود کردن حق و باطل فتنههایی با رنگهای مختلف در مقوله جنگ نرم در دستور کار دشمنان ما قرار دارد که مهمترین ابزار آن نیز این است که در حق و باطل تشخیص برای مردم و حتی مواردی برای نخبگان نیز قابل درک نیست.

حبیبی در ادامه سخنانش بر پشتیبانی حزب مؤتلفه اسلامی از دولت یازدهم تأکید کرد و گفت: معتقدیم دولتی که رئیسجمهور آن حکم تنفیذش را از رهبر انقلاب دریافت کند باید از آن پشتیبانی کرد و ما نیز این کار را میکنیم و با دولت همکاریهای لازم را خواهیم داشت. البته ما از طرفی انتقاد نیز داریم که معتقدیم نقدهایی نیز باید صورت گیرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: عدهای بیچون و چرا تابع دولت هستند و عدهای نیز بیچون و چرا چوب لای چرخ دولت میگذارند و عدهای نیز اصلاً کاری به این حرفها ندارند و اما پشتیبانی اصولی از دولت را سرلوحه کارهای خود قرار میدهند که ما جزء دسته آخر هستیم، بنای ما همکاری با دولت است و هیچگاه حق انتقاد را از خودمان صلب نمیکنیم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به وقایع و فتنه سال ۸۸ گفت: فتنه سال ۸۸، ۱۰ سال پس از فتنه سال ۷۸ در کشور شکل گرفت، تجربیات ناموفق سال ۷۸ در سال ۸۸ توسط فتنهگران به کار گرفته شد به طوریکه اگر فتنه سال ۸۸ را محدود به رقابتهای انتخاباتی قلمداد کنیم یک اشتباه و جفا است.

حبیبی فتنه سال ۸۸ را برای براندازی نظام عنوان کرد و گفت: تا زمانی که ما بر روی شعارهای اصولی خودمان در جمهوری اسلامی ایران پایبند باشیم باید منتظر فتنههای این چنینی نیز باشیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه سخنانش همچنین با اشاره به انتصاب برخی افراد مسئلهدار در دولت نیز گفت: کفه انتصابات در دولت به نفع اصلاحطلبان سنگینتر از اصولگرایان است. توصیه ما به دولت این است که از حضور فتنهگران در دولت جلوگیری کرده و به آن توجه ویژهای داشته باشد.

وی در ادامه سخنانش موضع حزب مؤتلفه اسلامی را در قبال مسائل اقتصادی مقابله با کسری بودجه دانست و گفت: ما معتقدیم دولت باید با کمک مردم پول تولید را با نگاه به تأمین نیازهای داخلی و توسعه صادرات در دستور کار خود قرار دهد. حبیبی تأکید کرد: اگر به قانونگرایی در حوزه اقتصاد خدشهای وارد شود به تولید و صادرات نیز خدشه وارد خواهد شد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان گفت: ما معتقدیم که کارها باید در امور اقتصادی به مردم واگذار شود و سیاستگذار در این امور فقط باید نظارهگر آن باشد.

https://shoma-weekly.ir/hYxaHU