جامعه

خط رسانه ای اصلاح طلبان در همراهی با پارلمان اروپا

پارلمان اروپا ، پیش‌نویس قطعنامه‌ای که خواستار قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «گروه‌های تروریستی» اتحادیه اروپا است را به تصویب رساند. قطعنامه مذکور می‌بایست در شورای اروپا بررسی شده و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

هرچند که مصوبات پارلمان اروپا الزام‌آور نیست و تنها در حکم پیشنهاد به شورای اروپا به‌شمار می‌رود، ولیکن پارلمان اروپا برای اولین‌بار نهاد نظامی رسمی یک کشور را در فهرست موسوم به تروریستی قرار داده است.

برخی صاحبنظران سیاسی بر این باورند که اقدام اروپایی‌ها در راستای تحت فشار قرار دادن ایران برای گرفتن امتیاز در مذاکرات هسته‌ای طراحی شده است و آشوب های چند وقت گذشته و کاریکاتور توهین آمیز نشریه شارلی ابدو را باید در همین بسته تحلیل کرد.

همزمان با فشار غرب به ایران با ابزار تحریم و مصوباتی شبیه قرار دادن سپاه در لیست تروریستی، رسانه های اصلاح طلب شروع به بازآفرینی مسئله برجام و FATF کرده و مردم و مسئولان را از عواقب عملیاتی نشدن آنها می ترساندند.

به عنوان نمونه روزنامه شرق طی گفتگویی با فریدون مجلسی می نویسد: " با خشم اروپا و تحریم سپاه بیش از هر چیزی لازم است که عده ای به جای شعارهای بیش از توانمندی های داخلی، اقداماتی برای رفع خصومت داشته باشند. یعنی من امیدی به صلح ندارم، ولی ترک مخاصمه حداقل امری است که بتواند جلوی مشکلات را بگیرد.

این کارشناس با ادعای اینکه با امضای برجام مشکلات حل می شد گفت: با توافق برجام یک سازگاری رخ داد و قراردادهایی امضاء شد اما نهادهای اصلی جمهوری اسلامی که از آغاز موافق این امر نبوده و همیشه مخالفت خودشان را با برجام اعلام کرده بودند، آن تفاهم را به صورت مخاطره موشکی برای نابودی اسرائیل در آوردند و بالأخره هم از کار انداخته شد، همین امر باعث ناامیدی اروپا از ایران شد.

***

در واقع پلن غربی ها برای امتیاز گیری بیشتر خود در برجام به کمک اصلاح طلبان در چند مرحله اتفاق می افتد، اول آنکه وقتی تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم با اقتدار نسبت احقاق حقوق ملت پافشاری می کند، ایجاد فتنه و اشوب توسط حقوق‌بگیران انگلیسی و امریکایی در ایران کلید میخورد و سپس بازوی داخلی غرب(اصلاح طلبان) با حمایت از اغتشاشگران برخورد با آشوب را نفی کرده و اب در آسیاب دشمن می ریزند، در این زمان است که غرب به بهانه های حقوق بشری و آنچه نقض حقوق زنان در ایران می نامد تحریم ها را افزایش داده و فشار بر کشور را بیشتر می کند، سران و رسانه های اصلاح طلب هم در راستای اهداف آنان تمامی توان خود را به کار می گیرند تا به مردم القا کنند که فشار بیشتر غرب به‌معنی نابودی کشور است بنابراین خواهان امتیازدهی به غرب در توافق و مسائل پادمانی و حقوقی و حتی نظامی می‌شوند؛ فعالین اصلاح طلب با منجی داستن برجام برای حل مشکلات کشور همزمان به دنبال بازیابی جایگاه از دست رفته خود در اجتماع و بازگشت به قدرت هم هستند؛ بنابراین پیام "توافق به هر قیمت" را صادر می کنند. این چرخه تکراری غرب و نمایندگان آنان در ایران است که هیچ‌گاه قرار نیست به سرانجام برسد، حتی اگر ایران همه امتیاز‌ها را بدهد.

https://shoma-weekly.ir/aabHzZ