ویژه

خط خصومت رسانه ای

مهم ترین مسئله کنونی حفظ پیوستگی داخلی است زیرا دشمن مترصد اختلافات داخلی برای ورود حداکثری خود است ب
دکتر حسن لاسجردی- به نظر بنده خطی که رسانه های خارجی برای مداخله در انتخابات دنبال می کنند دارای دو وجهی بوده و از دو جهت باید مورد بررسی قرار گیرد. یک بخش آن به سابقه طولانی خصومت غرب با ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بازمی گردد به خصوص که این دشمنی در دو دهه گذشته خود را در راه اندازی و تاسیس شبکه های ماهواره ای و رسانه ای معاند نظام و انقلاب نشان داده است. بی شک این شبکه ها با برنامه ها و نگاه های مختلف به دنبال تحقق یک هدف واحد هستند. لذا آن مسئله ای که در داخل باید مورد اهتمام مردم و مسئولین قرار بگیرد خصومت رسانه ها با نظام و مردم در جمهوری اسلامی است و آنها برای رسیدن به اهداف خود دست به هر اقدامی می زنند.اینک آنچه که برای ما مهم است این است که نباید به خصومت انها شک کنیم.

بی تردید مسئله مهم ترازآگاه بودن به خصومت غرب رفتار ما برای مقابله با این خصومت گسترده است. جریان رسانه ای غرب در تلاش است تا با نقشه از پیش طراحی شده تعریف واحدی برای دخالت در ایران برای خود ترسیم کند و به اندازه توان خود در جریانات سیاسی ایران تأثیر بگذارد. نکته دوم که بسیار مهم است تصحیح رفتارهای داخلی مسئولین است به گونهای که مقام معظم رهبری و چهره های دلسوز نظام همواره با تأکید به اصل وحدت و همگرایی از مسئولین و ملت خواسته اند تا در برابر دشمنان پیوستگی خود را حفظ کنند.

متأسفانه دربین مسئولین رفتارهایی دیده میشود گویی برخی برگسست های اجتماعی پر رنگ یا کمرنگ اصرار دارند بهنحوی که برخی درصدد هستند اینگونه وانمود کنند که برخی از چهره های سیاسی از قطار انقلاب پیاده شده و یا اینگونه وانمود کنند که فقط خود انقلابی هستند و این مسئله به همگرایی و وحدت داخلی ضربه می زند .باید به یاد داشته باشیم ممکن است برخی افراد، گروه های سیاسی و تشکل ها در اعلام نظر و مواضع سیاسی خود اشکالاتی داشته باشند، اما آنچه که مسلم است ما موظف به حفظ کلیت جامعه و حفظ افراد در نظام جمهوری اسلامی هستیم واگر کسانی که خطایی کرده به خطای خود واقف باشند و دلسوز نظام باشند را نباید برانیم و از قطار انقلاب پیاده کنیم زیرا جمهوری اسلامی دارای محاکم قضائی عادلی است که می تواند افراد را محاکمه نماید.

به نظر می رسد مهم ترین مسئله کنونی حفظ پیوستگی داخلی است زیرا دشمن مترصد اختلافات داخلی برای ورود حداکثری خود است بنابراین ما نبایدبرای تشدید اختلافات ابزار دست رسانه های بیگانه شویم و راهها را برای خصومت ورزی دشمن هموار نماییم. خط کشی های شدید بین جریان های سیاسی، بریدن از جامعه، ایجاد شکاف های مصنوعی در جامعه و دور کردن نسل های مختلف از انقلاب و سفید و سیاه دیدن آدمها در اندیشه حضرت امام خمینی راه نداشته است لذا در بخش اول دشمنی دشمن همچنان ادامه دارد اما در بخش دوم باید با دقت و دلسوزی مضاعف و با نگاه بلند مدت باید به فکر حفظ منافع جمهوری اسلامی و رویش های بیشتر در نظام اسلامی ایران باشیم.

https://shoma-weekly.ir/jfBZuA