مجلس

خصوصی ثانی: دغدغه دولت و مجلس ساماندهی وضعیت معیشت مردم باشد

امروز یکی از دغدغه های دولت و مجلس ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور است، با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نیز بر بهبود بخشیدن وضعیت معیشتی مردم تاکید دارند، ساماندهی مسائل اقتصادی ضروت دارد.

حمید رضا خصوصی ثانی عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در رابطه با ضرورت تعامل مجلس و دولت در ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور گفت: امروز یکی از دغدغه های دولت و مجلس ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور است، با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نیز بر بهبود بخشیدن وضعیت معیشتی مردم تاکید دارند، ساماندهی مسائل اقتصادی ضروت دارد.
وی خاطر نشان کرد: وضعیت معیشتی مردم با چرخه اقتصادی ارتباط ویژه ای دارد. تورم، احتکار، گرانی، وضعیت تولید ملی، ایجاد اشتغال، صادرات و واردات، مهمتر از همه ثبات ارز در بازار و موضوعیت نقدینگی در کشور با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد.
عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: معتقدم که مجلس و دولت و کارشناسان آگاه اقتصادی باید با بهره گیری از آخرین اطلاعات بانکهای اقتصادی کشور و دنیا در مقایسه با دیگر کشورهای در حال توسعه، بتوانیم این وضعیت سامان دهیم .اگر این امر محقق شود، می توانیم شاهد ظهور و بروز و شکوفایی آسایش و آرامش خاص برای اقشار محروم جامعه باشیم.
نماینده مردم صومعه سرا با اشاره به اینکه ساماندهی شرایط اقتصادی کشور در گرو تعامل مجلس و دولت است تصریح کرد: مجلس نهم و دولت یازدهم برای حل شرایط اقتصادی بر ضرورت تعامل معتقدند، زیرا اگر تعامل نباشد کاری از پیش نخواهد رفت. به نظرم کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی خیلی می توانند به این وضعیت کمک کنند. البته آگاهان اقتصادی دولت هم باید به این تعامل علاقمند باشند .
وی تاکید کرد: ازهمه مهم ترآن است که  باید از آگاهان اقتصادی در دانشگاهها و بنگاههای اقتصادی بهره مند شویم، صرف این مسئله که مجلس و دولت بدون بهره گیری از کارشناسان قدرتمند و دانشگاهی تصمیماتی را اتخاذ کنند، باز دچار مشکلات دیگری خواهیم شد و جای دیگر آن لنگ خواهد زد.
خصوصی در ادامه درباره رای اعتماد سه وزیر باقی مانده اظهارداشت: در رابطه با رای اعتماد سه وزیر پیشنهادی وزارتخانه های باقی مانده، نقطه نظرات متنوعی در مجلس مطرح است. برخی معتقدند آنهایی که در هر مقطعی از زندگی سیاسی گذشته شان از خط ولایت فاصله گرفتند و یا معارض با نظرات ایشان نظری داده اند یا در هیمنه ها نتوانستند خود را حفظ  کنند، برای جایگاه رفیعی چون وزارت،  نمی توانند موفق باشند.
وی افزود: به این دلیل احتمال است که یک حساسیتی برای برخی از آقایان وجود داشته باشد اما رایزنی ها شروع شده و ادامه دارد، تا زمانی که وارد صحن مجلس شویم و سخنان وزرای پیشنهادی بهرمند شویم، نظر قطعی نمایندگان مجلس قابل پیش بینی نیست.

https://shoma-weekly.ir/F2pAIP