مجلس

خروجی نشست کارشناسان تاثیر مثبتی روی مذاکرات نهایی می‌گذارد

گفت‌و گو در سطح کارشناسی راه را برای ادامه مذاکرات هموار می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیات خارجی مجلس نهم، با بیان اینکه خروجی نشست کارشناسان تاثیر مثبتی روی مذاکرات نهایی می‌گذارد، گفت: گفت‌و گو در سطح کارشناسی راه را برای ادامه مذاکرات هموار می‌کند. اسماعیل کوثری در گفت‌و گو با خبرگزاری خانه ملت، درباره دور بعدی مذاکرات کارشناسان ایران و ۱+۵ در سوم مرداد، گفت: مذاکرات در سطح کارشناسی بستر مناسبی را برای گفت‌وگو با ۱+۵ به وجود می‌آورد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با خوش‌بینی نسبت به ادامه مذاکرات در سطح کارشناسی، افزود: گفت‌و گوهای سوم مرداد باید برفضای مذاکرات اصلی با نمایندگان غرب تاثیر مثبت بگذارد.
وی، با یادآوری نشست استانبول ۲، بغداد و مسکو، توضیح داد: با توجه به اینکه در نشست استانبول به نتایج خوبی رسیدیم اما این راه در بغداد ادامه پیدا نکرد، از نشست مسکو ایران به این نتیجه رسید که حرف‌ها باید شفاف‌تر زده شود.
نماینده اصولگرای مجلس نهم، با بیان اینکه نشست مسکو ایران را به این نتیجه رساند که گفت‌و گو باید در سطح کارشناسی ادامه داشته باشد، توضیح داد: هدف این است که موضوعات و مواضع دو طرف به بحث و بررسی گذاشته شود و راه برای ادامه مذاکرات هموار شود.
کوثری، پیشبرد مذاکرات از طریق کارشناسی را راهکار مناسبی دانست و با اشاره به گفت‌و گوهای ۱۳ تیر، گفت: نشست ۱۳ تیر با حضور کارشناسان در رده‌های پایین انجام گرفت و نشست ۳مرداد نیز در همان سطح انجام می‌شود با این هدف که موضوعات بحث‌ در مذاکرات اصلی کارشناسی‌تر شود.
وی  با  اعتقاد بر اینکه جلسه نهایی درغالب مذاکره با ۱+۵ به دلیل فقدان اختیار هیأت مذاکره کننده غربی نتیجه بخش نخواهد بود، ادامه داد: درعین حال خروجی نشست کارشناسان تاثیر مثبتی روی مذاکرات نهایی می‌گذارد، در غیر این صورت مذاکره دوباره با ۱+۵ بدون هیچ آمادگی راه به جایی نمی‌برد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با تاکید بر حق ایران در بهره‌مندی از انرژی صلح آمیز هسته‌ای، گفت: جلسات کارشناسی تا رسیدن به نتیجه ای که مذاکرات را آسان و سازنده کند بهتر است ادامه داشته باشد تا دو طرف به آمادگی لازم برای مذاکره برسند.

https://shoma-weekly.ir/AIeC0Z