مجلس

خجسته: به زودی طرح پارلمان شهری به مجلس می‌رود

همانطور که اطلاع دارید بالای 300 هزار نفر ثبت نام کردند. حالا باید از 4 مرجع استعلام گرفته شود . اگرمورد خاصی بود نمایندگان بررسی می کنند و در آنجا نتیجه اعلام می شود. دیدگاه ما این است که افراد متعهد به نظام و مردم باید آگاهانه بیایند و انتخاب کنند. کاندیداها باید توجه داشته باشند که این کار خدمات شهری است و افرادی که این توانایی را در خود نمی بینند بهتر است انصراف بدهند. به زودی طرح پارلمان شهری را به مجلس می بریم که در این صورت افرادی که در این پست قرار می گیرند باید افرادی متخصص و متعهد باشند.

امیر خجسته رئیس کمیسیون شورا ها وامنیت داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص روند تأیید صلاحیت کاندیدای شورای شهر و روستا اظهار داشت : آنچه مدنظر مجلس است آن است که افرادی هم متعهد و هم متخصص در زمینه های مختلف از امور شهری ، فرهنگی ، اجتماعی و تخصص در زمینه آنچه که نیازمند اداره یک شهر است را داشته باشند.

وی افزود : با توجه به اینکه ما در آینده نزدیک به دنبال تصویب (مدیریت واحد شهری ) هستیم؛ یعنی تمام دستگاه خدمت رسان زیر نظر شهرداری و شورای شهر می شود، بنابراین لازم است افراد توانمند و قوی در شورای شهر حضور یابند تا بتوانند برنامه ریزی کنند . افراد باید  توانمند و متعهد و متخصص باشند تا بتوانند شهردار انتخاب کنند .

خجسته تصریح کرد : اگر افراد یکی از ویژگی های تعهد و تخصص و توانایی را نداشته باشندمشکل ساز می شود، به نظرم من افرادی که تخصص این کار  ندارند نباید در این میدان وارد بشوند . البته ممکن است برخی ها دارای تیم تخصصی  باشد اما نهایتاً انتخاب این عزیزان به دست مردم با بصیرت است.

وی با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات شورای شهر گفت: همانطور که اطلاع دارید بالای 300 هزار نفر ثبت نام کردند. حالا باید از 4 مرجع استعلام گرفته شود . اگرمورد خاصی بود نمایندگان بررسی می کنند و در آنجا نتیجه اعلام می شود. دیدگاه  ما این است که افراد متعهد به نظام و مردم باید آگاهانه  بیایند و انتخاب کنند. کاندیداها باید توجه داشته باشند که این کار خدمات شهری است و افرادی که این توانایی را در خود نمی بینند بهتر است انصراف بدهند. به زودی طرح پارلمان شهری را  به مجلس می بریم که در این صورت افرادی که در این پست قرار می گیرند باید افرادی متخصص و متعهد  باشند.


https://shoma-weekly.ir/1UQYl4