مجلس

خجسته : اعضای شوراها سوگند خود را فراموش نکنند

شورای شهر به عنوان پارلمانهای محلی و شهری محسوب می شوند تا با استفاده از یک خرد جمعی بتوانیم مسائل و مشکلات در حوزه شهر و روستا را حل و فصل نماییم و به مردم خدمت رسانی داشته باشیم که این امر همدلی و انسجام بین اعضای شورا را می طلبد.

 امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امنیت داخلی مجلس با اظهار تاسف در خصوص  اتفاقاتی که در شورای شهر تهران  رخ داد گفت: شورای شهر به عنوان پارلمانهای محلی و شهری محسوب می شوند تا با استفاده از یک خرد جمعی بتوانیم مسائل و مشکلات در حوزه شهر و روستا را حل و فصل نماییم و به مردم خدمت رسانی داشته باشیم  که این امر همدلی و انسجام بین اعضای شورا را می طلبد.

 

وی افزود: در حقیقت وظیفه شوراها -که نشات گرفته از مردمسالاری دینی  است- حل امورات مردم به دست منتخبین مردم است، لذا در شورا برای انتخاب شهردار باید بهترین انتخاب را در نظر بگیرند. برای انتخاب رئیس شورا باید متفق القول بهترین گزینه چه از لحاظ توانمندی، برنامه و چه از جهت ارتباطات و تعاملات بهترین گزینه انتخاب شود.

خجسته خاطر نشان کرد: متاسفانه این روزها شاهد برخی رفتارها  هستیم که به اختلافات دامن می زنند. برخی مخالفان با ناسازگاری و تحریک دیگران بر استعفا
می
خواهند اعتبار شوراها را زیر سئوال ببرند که این ناپسند است . افرادی که به دنبال اهداف جناحی و گروهی خود هستند، نباید مصالح کشور را تحت شعاع مسائل حزبی و سیاسی خود بنمایند. ما به دنبال شهرداری هستیم که برای  مردم کار انجام دهد و بتواند در امور شهر تحول و آبادنی ایجاد کند، حال چه فرقی می کند که چه شخصی از کدام جناح  باشد. 

وی در ادامه به اعضای شورای شهر توصیه کرد: با توجه به اینکه در آینده مدیریت کلی شهری و خدمات رسانی  به مردم  به شوراها و شهرداری محول خواهد شد، لذا این اتفاقات درست نیست و باید فرهنگسازی کنیم که منافع  نظام را به منافع شخصی و گروهی ترجیح ندهیم و با این رفتارها به جایگاه شوراها لطمه ای وارد نکنیم. از همه اعضای شوراها در کلان شهرها و روستا می خواهم که برای خدا کار کنند و به خاطر مردم دست از اختلافات جناحی  و سیاسی بردارند.  

خجسته در پایان از تشکیل کمیته رسیدگی به مشکلات  شوراها برای رفع موانع آنها خبر داد و اظهار داشت:  مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد تا هر کجا که خلا قانونی و یا مشکل قانونی وجود دارد، مشکلات پیش روی شوراها را بردارد. هم اکنون کمیته ای از کارشناسان و اعضای کمیسیون شوراها و وزرات کشور و شورای استانی تشکیل شده است تا مشکلات شوراهای شهر و روستا را آسیب شناسی کند وموانع آن را بر طرف کند تا خدمت رسانی به مردم را آسان نمایند.

 

https://shoma-weekly.ir/IfmDZi