مجلس

حیات طیبه در خانواده سالم محقق می شود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: با توجه به این که انسان رشد و تعالی خود را در مسیر حیات طیبه می جوید، نقطه آغازین این حیات را باید در خانواده‎ یافت.
 'لاله افتخاری' درهمایش ' پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت' که درسالن عطر یاس باقرشهر شهرستان ری برگزار شد، اظهار داشت: افراد برای رسیدن به این دانایی و توانایی نیازمند شناخت مسیر و موانع آن هستند.

وی افزود: خانواده به عنوان یکی از پایههای اصلی تربیت انسان بالنده، در بعد درونی برخوردهای اعضای خانواده با یکدیگر را و در بعد بیرونی، ارتباط اعضای خانواده با جامعه را در خود جای داده است.

افتخاری با بیان اینکه در دین مبین اسلام آیات و روایات زیادی برای تشکیل و حفظ خانواده سالم اشاره شده،تصریح کرد: در احادیث و روایات اسلامی، حضور اعضای خانواده در کنار یکدیگر، برتر از اعتکاف در مساجد شمرده شده و این نشان از اهمیت والای اسلام به ایجاد خانوادهای سالم و آسوده دارد.

وی در ادامه به پیگیری قوانین حمایتی برای زنان باردار و شیرده ، برنامه ریزی های مناسب افزایش جمعیت، الگو قراردادن حضرت زهرا(س) برای زنان مسلمان، آموزش مهارت های زندگی و بکارگیری آن از سوی بانوان در امر همسرداری و تربیت فرزندان، برپایی کارگاههای آموزش حلقه های مشورتی در خصوص سبک زندگی اسلامی، تنظیم خانواده، اختصاص امتیاز در خصوص مسایل بهداشتی زنان و سلامت روحی و روانی آنان ، مطالبی ایراد کرد.

همایش'پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت' به همت سازمان بسیج ادارات سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر، ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله(ره)، حوزه مقاومت بسیج کارمندان شهید پلارک و پایگاه مقاومت بسیج شهید آزادفر شهرداری باقرشهر برگزار شد.

https://shoma-weekly.ir/fHeqlu