مجلس

حوصله حل کردن مشکلات محتوایی وزارتخانه‌ها را ندارند تغییر شکل می‌دهند

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه در کشور ما گاهی وزارتخانه‌ها را بخاطر آدم‌ها تغییر می‌دهند، گفت: با تفکیک وزارتخانه‌ها دوباره دو، سه سال سرگرم می‌شویم و هیچ دردی از مشکلات کشور دوا نمی‌شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه در کشور ما گاهی وزارتخانه‌ها را بخاطر آدم‌ها تغییر می‌دهند، گفت: با تفکیک وزارتخانه‌ها دوباره دو، سه سال سرگرم می‌شویم و هیچ دردی از مشکلات کشور دوا نمی‌شود.

عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به مباحثی که در خصوص تفکیک چند وزارتخانه مطرح است، اظهار کرد: نه ادغامی که روز اول در برخی از وزارتخانه‌ها صورت گرفت درست و کارشناسی بود و نه تفکیکی که امروز از آن صحبت می‌شود مشکل‌گشا است.

وی ادامه داد: مشکل ما ساختار موجود دستگاه‌ها نیست، بلکه محتوا و شیوه عملکرد است که متاسفانه رفع مشکلات محتوا را رها کرده ایم و فقط به فکر تغییر ساختاریم.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی معتقد است، ناکارآمدی دستگاه‌ها ربطی به ساختار موجود ندارد، بلکه عمدتا ناشی از تصدی‌گری زیاد دولت و دخالت آن در همه امور مردم و از سوی دیگر بی توجهی به بخش خصوصی است و تا زمانی که این مشکلات اصلاح نشود، تغییر ساختار بی‌فایده است.

مصری افزود: روی دیگر سکه این است که متاسفانه در کشور ما وزارتخانه‌ها را برای آدم‌ها تغییر می‌دهند، یعنی یک زمان فکر می‌کنند مدیریت یک حوزه برای یک فرد کم است و چند وزارت را ادغام می‌کنند تا قلمرو بیشتری داشته باشد و یک زمان فرد دیگری می‌آید و می‌بینند مسئولیتی که به وی واگذار شده زیاد است و تصمیم می‌گیرند گوشه‌ای از یک وزارت را تفکیک کنند.

وی از پیامدهای منفی ادغام وزارت‌خانه‌ها در شرایط کنونی یاد کرد و افزود: این کار دوباره هزینه‌ها میلیاردی را ایجاد می‌کند. هزینه ساختمان، جدا کردن نیروها و ... .

به گفته این نماینده مجلس، دوباره دستگاه‌ها دو، سه سال با این تفکیک سرگرم می‌شوند و بعد فردی دیگری می‌آید و چون حوصله حل کردن مشکلات محتوایی را ندارد، دوباره وزارتخانه‌ها را ادغام می‌کند.

مصری با بیان اینکه معمولا در برابر هر تغییری مقاومت وجود دارد، یادآوری کرد: تا وقتی که دستگاه‌ها دوباره خود را با این تفکیک وفق بدهند، زمان زیادی نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: تفکیک وزارتخانه‌ها مثل این است که آتشی که تازه به مرحله خاکستر شدن رسیده را دوباره شعله‌ور کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تاکید کرد: ادغام وزارتخانه‌ها تا زمانی که به فکر اصلاح محتوا نباشیم هیچ مشکلی را در کشور حل نمی‌کند و فقط هزینه اضافه دارد و جنبه مثبتی در آن نمی‌بینم.

https://shoma-weekly.ir/RgRkfm