مجلس

حوزه اقتصادی دولت نیازمند ترمیم است

در حال حاضر مردم از حوزه اقتصادی دولت ناراضی هستند که اگر دولت به ترمیم تیم اقتصادی توجه نکند قطعا در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری این عدم توجه تأثیر خواهد گذاشت.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دولت میبایست در جهت ترمیم تیم اقتصادی قدمهایی را بر میداشت.

سیداحسان قاضیزاده، عضو کمیسیون فرهنگی ونماینده مردم فریمان در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار شما، در خصوص تغییرات در کابینه دولت، گفت: تغییرات در کابینه دولت بستگی به وزرای پیشنهادی دولت به مجلس دارد و اگر پیشنهادهای دولت فنی و تخصصی باشند میتوان این نتیجه را گرفت که این تغییرات در جهت ترمیم کابینه بوده ولی اگر وزرای سیاسی باشند ترمیم کابینه سیاسی و انتخاباتی و جلب نظر فرهنگیان و ورزشکاران بوده است.

وی در ادامه به وزرایی که اسامی آنها در برخی از رسانهها درج شده است اشاره کرد و گفت: اگر دولت میخواهد وزرایی که اسامی آنها به عنوان وزیر پیشنهادی دولت نام برده میشود را به مجلس معرفی کند باید بگوییم که این اقدام دولت در قبول استعفای وزرای مستعفی سیاسی و انتخاباتی بوده است.

قاضیزاده هاشمی در ادامه با بیان این مطلب که دولت میبایست در جهت ترمیم تیم اقتصادی قدمهایی را بر میداشت، یادآور شد: در حال حاضر مردم از حوزه اقتصادی دولت ناراضی هستند که اگر دولت به ترمیم تیم اقتصادی توجه نکند قطعا در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری این عدم توجه تأثیر خواهد گذاشت.

این بهارستان نشین در ادامه به تحلیل دولت در خصوص وضعیت اقتصادی کشور اشاره و بیان کرد: دولت در حال حاضر وضعیت اقتصادی کشور را مطلوب ارزیابی میکند و باید منتظر نتیجه آراء مردم در صندوقهای انتخاباتی بود که تا چه اندازه تحلیل ملت از وضعیت اقتصادی همسو با دولت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص قبول استعفای جنتی وزیر ارشاد اسلامی از سوی رئیس جمهور، گفت: جابجایی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی ربطی به موضوعات قم و مشهد نداشته بلکه دلیلش موضوعات دیگر بوده که جنتی بهتر از هر فرد دیگری از جریانات باخبر است و در این زمینه باید روشنگری کند.

نماینده مردم فریمان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در کدام یک از بخشهای دولت نیاز به ترمیم دارد؟ گفت: در حوزه اقتصادی بخصوص در بانک مرکزی به دلیل نابسامانیهایی که در موسسات مالی اعتباری مختلف که فشارهای بسیاری را بر نمایندگان وارد کرده، ضروری است که تغییراتی حاصل شود.

این بهارستان نشین در خاتمه نابسامانی در موسسات مالی اعتباری را ناشی از ناکارآمدی در سیستم بانک مرکزی و عدم پاسخگویی و جمع کردن اوضاع برشمرد و گفت: نمایندگان مجلس معتقدند که در حوزه های دیگر دولت، باید تغییراتی حاصل شود که همه این تغییرات بستگی به نظر دولت دارد.

https://shoma-weekly.ir/QYPEBU