مجلس

حوادث 22 بهمن قم عین خودکامگی و خودسری بود

عبدالرضا مصری عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در رابطه با گزارش تحقیقات حوادث 22 بهمن قم در سال گذشته اظهار داشت: برای تهیه این گزارش زحمات بسیاری کشیده شد، افراد کمیته حقیقت یاب با حضور در قم با بیشترین افراد ذی ربط مذاکرات و مصاحبه های طولانی داشتند تا دریابند که اصل قضیه یک اتفاق و یا یک امر سازماندهی شده بوده است.
عبدالرضا مصری عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در رابطه با گزارش تحقیقات حوادث 22 بهمن قم در سال گذشته اظهار داشت: برای تهیه این گزارش زحمات بسیاری کشیده شد، افراد کمیته حقیقت یاب با حضور در قم با بیشترین افراد ذی ربط مذاکرات و مصاحبه های طولانی داشتند تا دریابند که اصل قضیه یک اتفاق و یا یک امر سازماندهی شده  بوده است.

وی تصریح کرد: این کمیته در تحقیقاتشان به این نتیجه رسیدند که این امر سازماندهی شده بوده است و گزارشاتشان را کامل و مستند ارائه دادند. قرائت این گزارش، در دستور کار مجلس هم قرار گرفت اما به دلیل عدم فرصت کافی برای ارائه، این گزارش قرائت نشد که در آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، اما اکنون این گزارش  در اختیار نمایندگان قرار دارد.

مصری با بیان راهکارهای جلوگیری از این نوع اقدامات حرمت شکنانه در آینده خاطر نشان کرد: اقدام مجلس در تشکیل گروه  حقیقت یاب در این جریان، موجب جلوگیری از این اقدامات خودسرانه می شود، تا هرگروهی مطابق امیال خود به تحریک مردم نپردازد و یا حیثیت کسی را زیر سوال نبرند.

وی افزود: شاید کسانی باشند که از این تحرکات خوشحال شوند، اما با پایه گذاری این نوع حرکات هیچ شخصیتی در کشور مصون نخواهد ماند از این رو جلوگیری از این نوع خودکامگی ها و خودسری ها ضرورت دارد.

رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اگر این امر و خواسته هم به حق باشد -که البته این مسئله حق نبوده است- واعتراض هم به جا باشد، راه اعتراض قانون است، اگر ما تابع قانون نباشیم کشور دچار هرج ومرج می شود، لذا این مسائل باید پیگیری شود حال بخشی از کار توسط مجلس صورت پذیرفته است و ضرورت دارد بخش دیگر آن توسط قوه قضائیه پیگیری شود تا جلوی این رفتارهای ناپسند گرفته شود.

 

https://shoma-weekly.ir/e4pqCf