مجلس

حمایت مجلس از امکان وثیقه‌گذاری سهام

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمیسیون از وثیقه گذاری سهام بورسی افراد برای حل مشکل ضمانت در اخذ تسهیلات و امثالهم حمایت می‌کند.

محمدرضا پورابراهیمی در خصوص وثیقه گذاشتن سهام بورسی، افزود: کمیسیون اقتصادی ۱۰۰ درصد موافق استفاده از سهام به عنوان وثیقه است، چرا که سهام یکی از دارایی‌های قابل اتکا و باقدرت نقد شوندگی بالاست.


پورابراهیمی تصریح کرد: بانک‌ها می‌توانند با به کارگیری یک ضریب تعدیلی، سهام مردم را به عنوان وثیقه بپذیرند، استفاده از این نوع وثیقه و ضمانت می‌تواند به مردم بسیار کمک کند.بانک‌ها نیز از این نوع وثیقه بسیار استقبال می‌کنند چراکه سهام شرکت‌های زیر مجموعه بازار سرمایه با درصدی بالا و پایینی قابلیت نقد شوندگی بالایی دارند و این بسیار به نفع بانک است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: توثیق سهام برای آن دسته از مردمی هم که دارای سهام عدالت هستند نیز بسیار راهگشا است و می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا با حفظ ارزش سهام عدالت خود از مزایای یک اعتبار جدید مانند تسهیلات برخوردار شوند.

پور ابراهیمی تصریح کرد: سهام یک دارایی اهرمی در اقتصاد محسوب می‌شود و ضمن کمک به بازدهی سرمایه‌گذاری خانوارها، می‌تواند چرخ اقتصاد را نیز به حرکت درآورد.

https://shoma-weekly.ir/3N6AeG