مجلس

حمایت از تولید داخلی ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است

قطع به یقین اگر به دنبال راه حلی برای رفع مشکلات کشور هستیم، تنها راه حل، اتکا به ظرفیت‌های درون کشور و اقتصاد مقاومتی است که بارها از سوی مقام معظم رهبری تأکید شده؛ لذا توصیه من به همکاران در مجلس و دولت محترم این است که از تمام توان خود در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.
عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد با اشاره به بدعهدیهای طرفین توافقنامه ژنو به خبرنگار«شما» گفت: با گذشت زمان و بدعهدی آمریکاییها در قبال برجام، فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر عدم قابل اعتماد بودن آمریکاییها به اثبات همگان رسید. البته این حقیقت در سنوات گذشته و در مقاطع مختلف تاریخی هم به اثبات رسید؛ که آمریکاییها نه تنها قابل اعتماد نیستند، بلکه اهل نقض عهد ، خلف وعده و خدعه و فریب هستند.

وی در ادامه افزود: این توافق نیمبند صورت گرفته، حداقل برکتی داشت، این بود که یکبار دیگر به ملت ایران ثابت شد که نمیتوان به آمریکاییها که در رأس نظام سلطه قراردارند و دشمن قسم خورده جمهوری اسلامی ایران هستند، اعتماد کنیم.

این عضوکمیسیون اجتماعی دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قطع به یقین اگر به دنبال راه حلی برای رفع مشکلات کشور هستیم، تنها راه حل، اتکا به ظرفیتهای درون کشور و اقتصاد مقاومتی است که بارها از سوی مقام معظم رهبری تأکید شده؛ لذا توصیه من به همکاران در مجلس و دولت محترم این است که از تمام توان خود در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

به طوری که از ظرفیتهای داخل برای رونق تولید، به خصوص تأکید ویژه به استفاده از کالای ایرانی، توسط دولت به عنوان بزرگترین مصرف کننده در دستگاهها را دارم و هم مردم بزرگوار که همیشه با حضور در تمام عرصههای مهم و رفع مشکلات کشور نقش اساسی داشتهاند.

گودرزی تصریح کرد: مسلما یکی از مؤلفههای جدی در حمایت از تولید داخلی استفاده از کالای ایرانی است؛ حمایت از تولید داخلی ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است، لذا یکی از مبانی جدی در این راستا فرهنگسازی برای استفاده از تولید داخلی است. چرا که این حمایت باعث میشود، چرخه اقتصاد داخلی به حرکت در بیاید.

وی خاطر نشان کرد: به طور مثال اگر ما یک وسیله برقی تولید داخل( یخچال) را در نظر بگیریم، از مرحله تولید قطعات گرفته تا نصب و حمل و نقل و نهایتا فروش آن میتواند چندین شغل را ایجاد کند؛ لذا سزاوار نیست با علم به این موضوع و مشکلات اقتصادی کشور و بیکاری جوانان، پول خود را به بیگانه بدهیم و به جای آنکه برای جوان ایرانی اشتغال آفرینی کنیم، برای مردم کشورهای بیگانه که بعضا در لیست دشمنان این مرز و بوم قرار دارند، کار ایجاد کنیم و فرصتهای پیشرو را به آنها واگذار کنیم.

نماینده مردم بروجرد در ادامه تأکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و رکود حاکم بر کشور، تأکید دارم درعرصه اقتصاد باید در جهتی حرکت کنیم که بتوانیم از تمام ظرفیتهای داخلی استفاده بهینه را داشته و برای تقویت اقتصاد کشور به بخش تولید توجه ویژه داشته باشیم، بنابراین در این مسیر باید امید خود را از دشمنان خصوصا آمریکا قطع کنیم، زیرا تا زمانی که امید به گرهگشایی مشکلاتمان به واسطه کشورهای غربی و آمریکاییها بستهایم، به همان میزان در مسیر پیشرفت و توسعه کشور توقف خواهیم داشت.

https://shoma-weekly.ir/OnehlC