مجلس

حمایت از تولید داخلی ذیل جهاد اقتصادی تعریف می‌شود

نورالله حیدری: نامگذاری سالها توسط مقام معظم رهبری، رویکرد کلان و برنامه‌های راهبردی نظام در طول یکسال را مشخص می‌کند که این امر ناشی از اقتضای زمانی و ضرورت توجه به آن مسائل است .

نورالله حیدر ی دستنایی نماینده مردم اردل و فارسان در خصوص نامگذاری سال 91تحت عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی  توسط مقام معظم رهبری گفت : این نامگذاری ها رویکرد کلان  و برنامه‌های راهبردی نظام  در طول یکسال را مشخص می‌کند  که این امر ناشی از اقتضای زمانی و ضرورت توجه به آن مسائل  است .
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه افزود: به نظر بنده نام گذاری  امسال در ادامه نام گذاری  سال گذشته که جهاد اقتصادی بود به نوعی در ذیل آن تعریف می شود و در مبحث تولید داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اهتمامی که باید به این مساله داشته باشیم کاملا روشن و مشخص است.
هر کشوری برای اینکه به یک استقلال همه جانبه خصوصا در مقوله اقتصاد برسد ، حتما باید به بحث  تولید به عنوان سر پنجه های اقتصاد خود نگاه  ویژه ای داشته باشد.
عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس هشتم با اشاره به اثرات توجه به بخش تولید تصریح کرد: توجه به تولید دو نتیجه مهمی را در پی دارد.  یکی آنکه کشور را از وابستگی به خارج در حد ممکن مستغنی می کند و دوم اینکه باب صادرات را برای کشور باز می کند. البته این تولید باید دارای مشخصه ای باشد که هم ذائقه داخلی را اشباع کند و هم ابعاد صادرات را تقویت کند. تنوع یکی ازآن مشخصه هاست که ما باید در شئون مختلف به تولید متنوع برسیم و دومین مقوله  کیفیت است که باید کالای با کیفیت تولید شود که  اگر این دو مسئله تامین شود طبیعتا مردم  کشور به سمت کالای خارجی نمی روند .
وی با بیان مبحث حمایت از کار و سرمایه ایرانی  خاطر نشان کرد : در مبحث کار و اشتغال، کشور زمانی می تواند از ظرفیت مهارتی سخن به میان آورد که نیروی کار ما حتما از دانش و تجربه و توانمندی و مهارت و انگیزه خاص خودش بر خوردار شود.در خصوص جذب سرمایه درست است ما باید نسبت به جذب سرمایه های خارجی حد اکثر جذب وتلاش  خود را داشته باشیم ولی باید همواره این مسئله مورد توجه مسوولان باشد که زمینه های جذب و هدایت و  اثر بخشی سرمایه های داخلی را وجه همت خودشان قرار بدهند.
عضو فراکسیون موتلفه اسلامی در مجلس هشتم در پایان با اشاره به ضرورت توجه به این امر  اظهار داشت : نظر می رسد این سه مقوله‌ای که حضرت آقا تحت عنوان نام امسال اشاره کرده اند، سه فصل جدا هستند که در مجموع دارای نقاط مشترک  زیادی هستند ولی در نهایت این  فصل مشترکشان توجه به مسئله تولید کشور است که متکی به نیروی کار و اهتمام به جذب  سرمایه های داخل و خارج از کشور است که در گذشته هم شاهد آن بودیم . امسال به نظر می رسد که ما با توجه به تحریم ها باید دراین عرصه قوی تر عمل نماییم .درست است  که ما چندان آسیبی از قبل تحریم‌ها‌ی اقتصادی نخوردیم اما یکی از نقاط آسیب پذیری ما که مرتب دشمن در آن می‌دمد و دایره های تحریم های خود را توسعه می دهد در همین مسئله است که حضرت آقا با آن هوشمندی خودشان آن منافذی را که ما آسیب پذیر هستیم را شناسایی می کنند و با طراحی برنامه ای توجه مسوولان را به آنها جلب می کنند البته در مجموع نظام در این برآیند موفق بوده است هر چند کاستی هایی وجود دارد. امید است مسوولان در سه قوه بتوانند در این سه جهت که شدیداً نیاز است خصوصاً بحث بیکاری که اکنون به یک معضل دامن گیر اجتماعی  تبدیل شده  انشا الله موفق با‌شند .    

 

https://shoma-weekly.ir/3CS991