مجلس

حمایت از آمرین به معروف در دستور کار مجلس

لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار «شما»، برچگونگی اجرای طرح حجاب و عفاف و امنیت اخلاقی با ورود به فصل گرما اظهار داشت: به اعتقاد بنده برای اجرای طرح حجاب و عفاف نیروهای مردمی بایدکاملا فعال بشوند، به خصوص اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله شخصی نیست و یا مسئله‌ای نیست که فقط مسئولان در آن ورود پیدا کنند.

لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار «شما»، برچگونگی اجرای طرح حجاب و عفاف و امنیت اخلاقی با ورود به فصل گرما اظهار داشت: به اعتقاد بنده برای اجرای طرح حجاب و عفاف نیروهای مردمی بایدکاملا فعال بشوند، به خصوص اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله شخصی نیست و یا مسئلهای نیست که فقط مسئولان در آن ورود پیدا کنند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر مسئلهای است که برعهده تک تک افراد جامعه ومسئولین است. در این امر ابتدا خود افراد از نحوه امر به معروف و نهی از منکر آگاه میشوند و هم میتوانند دیگران به این امر مهم دعوت کنند و این امر را ترویج دهند.

افتخاری خاطر نشان کرد: در واقع احیای این امر خدمت بزرگی به افراد جامعه است، زیرا افرادی که توجه ندارند و یا کارهای ناپسندی انجام میدهند به زیان و زشتی کار خود آگاه میشوند.

نماینده مردم تهران در ادامه افزود: به نظر میآید افراد به صورت گروههای مختلف باید بعد مثبت امر به معروف و نهی از منکر، که وجه سلبی و ایجابی آن وجود دارد، را با نگاه تشویقی و تبیین موضوع، مطرح کنند تا هر یک از این حلقههای جدا از هم، به هم بپیوندد ونتیجه بخش باشد.

وی تاکید کرد: در این امر نقش مردم متعهد خیلی پررنگ است، هم نسبت به خودشان که باید مسایلی را رعایت کنند، هم نسبت به افراد خانواده و اقوام که باید آنها را نصیحت کنند، و هم نسبت به جامعه توجه کافی داشته باشند.

لاله افتخاری در پاسخ به این پرسش که اگر در حین انجام این فریضه، فرد آمر و یا ناهی با زد و خورد مواجه شد، آیا از این افراد حمایت میشود یا خیر؟ تصریح کرد: بالاخره مسئولان باید قوانینی که در این زمینه وجود دارد، را اجرا کنند و حمایتهای لازم از این عزیزان صورت بگیرد. از طرفی هم ما نمایندگان طرحی در حمایت از آمرین به معروف و ناهین از منکر داریم. امیدواریم بتوانیم آن را زودتر به تصویب برسانیم تا انجام بشود.

وی افزود: البته باید یک بازنگری کلی انجام شود و برخی موارد در بخشنامهها انجام شود. وقتی دستور قوه قضائیه میآید باید صورت بگیرد. همچنین نشستهایی مختلفی با کمیسیونهای مرتبط در این خصوص مهم داشتهایم که امیدواریم به نتیجه برسد.

https://shoma-weekly.ir/44w4lJ