مجلس

حماسه ۹دی؛ غلبه صدای حقیقی ملت بر پروپاگاندای اغتشاشگران

هیچ اقدامی بهتر از حضور مردم نمی‌توانست چشم فتنه ۸۸ را کور نماید و نشان دهد صدای اغتشاشگران صدای ملت نیست. اما این روز‌ها به نظر می‌رسد برخی تلاش دارند چهره متفاوتی از فتنه و اصحاب آن به نمایش بگذارند

نهم دی ماه، یکی از برجستهترین نقاط کانونی حضور مردم در حمایت از انقلاب اسلامی است. چه آنکه هیچ اقدامی بهتر از حضور مردم نمیتوانست چشم فتنه ۸۸ را کور نماید و نشان دهد صدای اغتشاشگران صدای ملت نیست. اما این روزها به نظر میرسد برخی تلاش دارند چهره متفاوتی از فتنه و اصحاب آن به نمایش بگذارند؛ از این رو بازخوانی ۹ دی شاید ضروریتر از سالهای قبل باشد. بدین منظور به سراغ چند تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رفتیم.

مصری: ۹ دی روز تجدید میثاق امت با ولایت

عبدالرضا مصری، رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی حماسه ۹ دی را روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت خواند و گفت: ۹ دی روزی است که مردم با حضور میلیونی خود، چشم فتنه را کور کردند و همه قشرهای مردم با هر سلیقه سیاسی و اجتماعی آمدند تا بصیرت خود را از طریق میثاق با ولایت به نمایش بگذارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم ایران در ۹ دی نشان دادند که با بصیرت خود تمام فعل و انفعالات سیاسی را زیر ذره بین دارند و با هیچ فرد و گروهی که حتی ممکن است گذشته درخشانی هم داشته باشد، تعارف ندارند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، با بیان اینکه برپایی
۹ دی تجلی قدرت و سطح آگاهی مردم را متبلور ساخت، تاکید کرد: حضور گسترده ملت ایران در حماسه روز ۹ دی به دشمنان فهماند که ملت فهیم ایران از رهبری حمایت می
کنند و ندای ایشان را لبیک خواهند گفت.

مصری، هوشمندی، بصیرت، همدلی ملت ایران را که هر کدام به نوبه خود در خلق این حماسه مهم و تاریخی اثرگذار هستند، را از مولفههای شکلگیری حماسهای باشکوه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: درایت و تدابیر حکیمانه و مدبرانه رهبر انقلاب به خنثی شدن توطئههای فتنهگران انجامید.

نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: بر این اساس روز
9
دیماه دشمنان ملت و انقلاب را مایوس کرد و به همگان نشان داد که پیوند مردم و رهبری راز بقای انقلاب اسلامی است و این پیوند مقدس ناگسستنی است و توطئههای دشمنان تاثیری در این پیوند ندارد.

وی با برجسته خواندن نقش بصیرت در شکلگیری حماسه تاریخی ۹ دی، گفت: ملت ایران امت اسلامی با بصیرت و آتش فتنه را خاموش کرده و دشمن را ناکام گذاشتند و امید میرود که بصیرت در رفتار و تصمیمگیریهای برخی مسئولان افزایش یابد.

حداد عادل: ۹ دی یک واکنش ملی در برابر فتنه بود

غلامعلی حداد عادل در پاسخ به این سئوال که چرا عدهای در تلاش هستند تا حماسه ۹ دی را کمرنگ جلوه دهند، اظهار داشت: در هر صورت در سال ۸۸ عدهای مخالف بودند که ملت در مقابل آنها ۹ دی را آفریدند، طبیعی است که این افراد از احیای ۹ دی و یاد آوری این حماسه اظهار خوشنودی نکنند. وی در گفتگو با خبرنگار «شما» افزود: ۹ دی یک واکنش ملی در برابر فتنه بود، طبیعی است که طرفداران فتنه از بزرگداشت و یادآوری این حرکت عظیم خوششان نیاید.

آصفری: عدم برخورد دستگاه قضائی با
فتنه
انگیزان موجب گستاخی آنان شده است

محمد حسن آصفری نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه حماسه مردمی ۹ دی گفت: اگر فتنه ۸۸ بیش از
۸ سال دفاع مقدس و تجاوز عراق به ایران نباشد، قطعا کمتر ازآن نیست، یا کمتر از اقدامات جنگهای شهری سالهای
۵۹ و ۶۰ گروهک منافق در شهر تهران و شهرهای شمالی کشور که با ترورهای خیابانی و بمب گذاری
ها قصد ضربه زدن به نظام نو پا اسلامی بود، نیست.

وی در گفتگو با «شما» افزود: در فتنه ۸۸ از اپوزیسیون داخلی و براندازان خارجی با حمایت انگلیس و آمریکا و صهیونیستها با همه امکانات و تجهیزات برعلیه نظام جمهوری اسلامی منسجم شدند و گمان کردند به نتیجه خواهند رسید. لذا حضور یکپارچه و منسجم مردم که نشان از بصیرت و آگاهی و زمانشناسی مردم بود سبب شد تا این فتنه خاموش شود. نماینده مردم اراک با بیان آنکه برخورد با فتنه گران از خواست و توقعات مردم است تصریح کرد: امروز ملت ایران توقع دارند که دستگاه قضائی با عناصر اصلی فتنه برخورد کند. نباید هیچ فرقی بین فتنه انگیزان وجود داشته باشد و این مسئله که برخی از عناصر فتنه را از دیگر مجرمان جدا کنیم، از عدالت به دور است. عدالت آن است که با عناصر فتنه که سبب برهم زدن آسایش جامعه و تحریک افکار عمومی در آشوبهای خیابانی چون به آتش کشیدن بانکها واتوبوسها، ضرب و شتم مردم متدین و انقلابی، حمله به قرارگاههای بسیج و مساجد و به آتش کشاندن خیمه اباعبدالله که نشان از یک برنامه ریزی مدون و حساب شده بود، برخورد جدی صورت گیرد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه عدم برخورد با فتنه انگیزان سبب شد تا فتنه انگیزان گستاخ شوند و ما امروز میبینیم که سخن از برداشته شدن حصر زندانیان و یا گذاشتن شرط و شروط برای نظام مطرح است. این نشان از تساهل و تسامحی است که دستگاه قضائی در برخورد با فتنه گران داشته است و قاعدتا اگر به طور جدی با آنان برخورد میشد مطمئنا شاهد این گونه بیحرمتی و گستاخیها نبودیم. جای تعجب است که حتی برخی از آنها صحبت از گرفتن پست و مقام یا مسئولیتی در نظام را مطرح کردهاند.

آصفری تصریح کرد: به نظر من اگر کسی حوادث سال ۸۸ را فتنه نداند، یا نادان و بیبصیرت است و یا هدفمند و مغرضانه چنین حرفهایی را میزند. در سال ۸۸ یک فتنه تمام عیار علیه کشور ما شکل گرفت که اگر آن بصیرت و آگاهی و زمانشناسی ملت نبود، اکنون تکلیف معلوم نبود. آن پیروزی چشمگیر و حضور ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات ۸۸ که چشم دشمنان را کور میکرد، متاسفانه با زیادخواهی، بیقانونی و بیتدبیری و متاسفانه با سوءاستفاده برخی از عناصر داخلی و حمایت خارج نشینان تبدیل به یک نقطه ضعف برای نظام شد. وی افزود: امروز اگر ما مجبور هستیم بر سر میز مذاکره بعضا امتیازاتی را بدهیم و در برخی از مسایل کوتاه بیاییم، به خاطر این ضربهای است که عناصر فتنه در سال ۸۸ به کشور وارد کردند. اگر این اتفاق شکل نمیگرفت، امروز ما شاهد این گونه گستاخیها توسط آمریکاییها و غربیها و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس نبودیم. لذا بایستی دستگاه قضائی نسبت به موضوع به جد وارد عمل بشود و برخورد کند. به نظر من کسانی که امروز خواهان آزادی از حصر سران فتنه هستند، قابل اعتماد نیستند و ممکن است با از میان برداشتن آنها به دنبال آشوب و فتنهای دیگر در کشور باشند.

نجابت: کسانی که در حق نظام جفا کردند،
نمی
توانند بدون هیچ هزینهای فعالیت کنند

حسین نجابت نماینده مردم تهران در رابطه با عدم برخورد ورسیدگی دستگاه قضائی ما با عاملان فتنه ۸۸ اظهار داشت: جریان فتنه نیازی به یک تحلیل دقیق دارد که کاملترین و دل سوزانهترین آن تحلیل را رهبر انقلاب انجام دادند.

متناسب با فرمایش ایشان یک اقداماتی صورت گرفت. از جمله سران فتنه که سران داخلی داریم و هم
بین
الملل؛ دربعد بین الملل تکلیف روشن است، ولی متاسفانه عدهای نمیپذیرند که ریشه فتنه در خارج از کشور بوده است.

سران داخلی نیز وقتی مردم جدا از آنها شدند، حصر خانگی را برای آنها در نظر گرفتند.

وی افزود: به نظر من این حداقل برخوردی است که با اینها صورت گرفته است و حاکمیت با رافت با آنها برخورد کرده است. حالا با روی کار آمدن دولت جدید، عدهای میخواهند از فرصت استفاده کنند و در این میان نرخ تعیین کنند یعنی کاری کنند که در حافظه تاریخی مردم مسئله فتنه فراموش شود.

با روی کار آمدن برخی از فعالین فتنه ۸۸ و یا زمزمه غیر قانونی بودن حصر آنها که تمام اینها جواب دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: من فکر میکنم نباید اجازه دهیم کسانی که در فتنه فعالیت جدی داشتند بدون پشیمانی وارد حوزه سیاسی بکنیم. واین امرمهمی است که دولت باید دقت کند، نباید مانند کشورهای دنیا مرور زمان باعث فراموشی برخی چیزها شود ماهم این حماسه بزرگ را فراموش نکنیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون در حوزه اجتماعی عدهای سعی میکنند این را دامن بزنند. من فکر میکنم بزرگداشت روزهایی مانند ۹ دی و تبیین آن برای نسلهایی که حضور نداشتند لازم است.

هر سال باید مبانی آن روشن شود که عدهای در خارج از کشور دنبال به زانو درآوردن این نظام بودن و با یک انقلاب مخملی کار انقلاب را یکسره کنند.

مردم با بصیرت و حضور خود و با رهبری مقام معظم رهبری جلوی این کار را گرفتند.

نجابت یاد آور شد: این اصل تحلیل فتنه است و اینکه حال در حواشی آنچه میگذرد، باید در حاشیه قرار بگیرد نباید حواشی متن قرار گیرد. این امر هم هوشیاری مردم را میطلبد که مردم اجازه ندهند که کسانی که در حق نظام جفا کردند، بدون هیچ هزینهای فعالیت خویش را شروع کنند.

https://shoma-weekly.ir/t2nyNr